logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۴۰۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر حزب موتلفه زنجان:

گام دوم نقشه راه مجلس تراز انقلاب است/ مجلس فعلی مردمی نیست

گام-دوم-نقشه-راه-مجلس-تراز-انقلاب-است-مجلس-فعلی-مردمی-نیست-

دبیر حزب موتلفه زنجان گفت: نمایندگان مجلسی که اکنون نامزدهای انتخاباتی هستند باید بدانند که به مجلسی راه پیدا می‌کنند که نقشه راه آن مجلس بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

روح الله صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; بابیان اینکه در رابطه با مجلسی که در آینده نزدیک قرار است نمایندگان آن توسط مردم انقلابی، بصیر و آگاه ایران انتخاب شوند حساسیت خاصی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت زمانی موجود و روند بالندگی انقلاب که تا به اینجا طی شده است و بعد از این هم مطابق نقشه راهی که رهبری در بیانیه گام دوم اعلام کردند ادامه خواهد داشت اهمیت و حساسیت این مجلس را بیشتر از قبل کرده است.

وی بابیان اینکه اولین هر نهاد انقلابی که داعیه خدمت به‌نظام، انقلاب و مردم دارد در رأس آن‌ها قطعاً مجلس قرار دارد، ابراز کرد: می‌توان گفت که در بین ارکان بسیار مهم و تأثیرگذار در بالندگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی بالاترین نقش را داشته است که هیچ نهاد و ارگانی به این اندازه مؤثر نبوده.

دبیر حزب موتلفه زنجان بابیان اینکه تمامی قوا از طرف مجلس تحت تأثیر هستند، عنوان کرد: مولفه اول مجلس تراز انقلاب خصوصیات اعتقادی مجلس است؛ مجلس چون منتصب به‌نظام اسلامی است، التزام عملی به اسلام و نظام و ولایت‌فقیه باید در آن موج بزند و به‌صورت راستین در آن متبلور باشد.

وی بابیان اینکه برای اینکه مجلس به آن جایگاه اعتقادی خود برسد باید در نمایندگان این خصوصیت جلوه‌گر باشد و باید التزام عملی به اسلام، تقوا، صداقت وفا به عهد در آن‌ها مشهود باشد.

بیشتر بخوانید:

افراد سودجو و فرصت‌طلب در قالب احزاب و جریانات وارد مجلس می‌شوند/ مهمترین ویژگی‌ نماینده مجلس تراز انقلاب پاک دستی است

صمدی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان در زمان کاندیداتوری قول‌هایی را به مردم می‌دهند که نه بعضاً می‌توانند به این قول‌ها عمل کنند و نه آن قول ها وظیفه آن نماینده است بیان کرد: اگر نمایندگان از صداقت لازم برخوردار باشند این اتفاق نمی‌افتد.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلسی که اکنون نامزدهای انتخاباتی هستند باید بدانند که به مجلسی راه پیدا می‌کنند که نقشه راه آن مجلس بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید بررسی کنند و ببیند چگونه می‌توانند در ایران و جهان این نقشه راه را که لازمه عمل به آن التزام عملی به ولی فقه است عملیاتی کنند.

دبیر حزب موتلفه زنجان به اشاره به اینکه مجلس تراز انقلاب فقط در داخل کشور مؤثر نیست و در عرصه جهانی نیز مؤثر است، ابراز کرد: تأثیر مجلس تراز انقلاب در بعد بین‌الملل کمتر از تأثیر آن در داخل از کشور نیست.

وی با اشاره به  اینکه باید نمایندگان بصیرت لازم را داشته باشند تا در بعد بین‌الملل بتوانند با دشمنان مقابله کنند، ادامه داد: مسئله دشمن‌شناسی حقیقتاً مهم است و یک نماینده مجلس باید از آن اطلاع داشته باشد.

صمدی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید در حد لازم به مشکلات درونی و اقتصادی اشراف داشته باشد و برای مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم یک نقشه راهی عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید از دولت برای رفع مشکلات مردم و مشکلات اقتصادی کشور مطالبه کند، ادامه داد: مردم ما باید بدانند که چه کسی دارای آن علمی است که مجلس را در رأس امور قرار دهد.

دبیر حزب موتلفه زنجان بابیان اینکه مردم توقع دارند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مردمی باشند و این‌یکی از مطالبات به جد مردم است، افزود: با توجه به اتفاقات اخیر مردم از مجلس فعلی مأیوس شده‌اند و این مجلس را مردمی نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس سفره خود را از سفره مردم جدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجلس تراز انقلاب نماینده مردم باید سطح زندگی برابر با مردم داشته باشد تا نیازها و مشکلات مردم را درک کند.

دبیر حزب موتلفه زنجان با اشاره به اینکه موتلفه‌های دیگر مجلس تراز انقلاب بانشاط و توانمند و جوان بودن است، افزود: مجلس باید نشاط و جوان بودن را مدنظر باشد و در عین نوگرایی نو نویسی و نو فهمی عمل کند.

وی بیان کرد: جهاد گونه عمل کردن و سابقه جهادگری و ایثارگری داشتن یکی از مؤلفه‌های مجلس تراز انقلاب است.//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ]
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر ضد ولایت فقیه
فرم ارسال نظر