logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۴۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

در انتخابات از هیچ حزب، جریان و شخصی حمایت نکردم/ مردم باطل السحر فتنه ها و دشمنی ها هستند

در-انتخابات-از-هیچ-حزب،-جریان-و-شخصی-حمایت-نکردم-مردم-باطل-السحر-فتنه-ها-و-دشمنی-ها-هستند-

امام جمعه زنجان با بیان اینکه من نیز مانند سایر مردم یک رای دارم گفت: در انتخابات از هیچ حزب، جریان و شخصی حمایت نکرده ام.

 

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های قبل از نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت عالم مجاهد خستگی ناپذیر دکتر مفتح اظهار کرد: این شهید والا مقام قبل وی بعد از انقلاب در راستای اتحاد دونهاد علمی حوزه و دانشگاه تلاش فرا وان کرد.

وی با اشاره به تلاش های دشمن و حکومت پهلوی در جدایی دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه ابراز کرد: اگر این دوبال علمی کشور به هم نزدیک باشند و وحدت بین این دونهاد حاکم باشد آگاهی دینی و قدرت علمی کشور رو به تعالی خواهد بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به عملیات تبلیغاتی دشمنان برای جدایی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برای اتحاد حوزه و دانشگاه افراد زیادی فعالیت داشته اند که در این بین می تواند به نقش موثر رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر مفتح اشاره کرد.

وی با تشبیه حوزه و دانشگاه به دوبال برای نظام علمی در جمهوری اسلامی عنوان کرد: اگر این دو نهاد با یکدیگر متحد باشند رشد معنوی و علمی و فنی جامعه بسیار بالا خواهد بود.

خاتمی بیان کرد: اگر چه در طول مسیر انقلاب اسلامی قدم های بزرگی برای اتحاد حوزه و دانشگاه برداشته شده است ولی همچنان با وضع مطلوب در اتحاد حوزه ودانشگاه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه نظام حاکم بر کشور ما نظام جمهوری اسلامی است افزود: جمهوریت و اسلامیت در این نظام لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به هیچ عنوان نمی توان این دو مسئله را جدای از هم دانست.

امام جمعه زنجان با اشاره به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: مردم مسلمان ایران در پیروزی، نگهداری، و استمرار انقلاب نقش بسیار بالای را داشته اند و مردم در تمامی صحنه های این انقلاب پای کار انقلاب و نظام بوده اند.

وی با بیان اینکه  امام خمینی (ره) مردم را صاحبان اصلی این انقلاب می دانند و در تمامی چالش ها مردم پای این انقلاب ایستاده اند تصریح کرد: مردم در تمامی عرصه ها باطل السحر فتنه ها و دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

خاتمی با اشاره به نقش شورای نگهبان در جامعه و نظام اسلامی عنوان کرد: شورای نگهبان به منعای واقعی کلمه نگهبان قانون اساسی است تا قوانین مصوب شده در مجلس شورای اسلامی با روح قانون اساسی و اسلام و دین مخالف نباشد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر انتخابات تعیین کننده رای مردم ایران است افزود: میزان رای ملت است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه قرار گاه فرهنگی است تا مردم را به ایمان، تقوا و بصیرت افزایی است ادامه داد: من نیز مانند سایر مردم یک رای دارم و نه از جریانی یا حزب و شخصی حمایت نکرده ام.

وی با بیان اینکه مسئولین و ناظران بیش از قبل باید در صحنه باشند تصریح کرد: مسئولین باید بیشتر از قبل در صحنه حاضر باشند و نگذارند بیش از این مردم ایران تحت فشار باشند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر