logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۴۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
افزایش غیرمنتظره قیمت مسکن؛

وضعیت نابسامان بازار مسکن در زنجان/ گرانی آهن آلات به افزایش قیمت مسکن در زنجان دامن زد

وضعیت-نابسامان-بازار-مسکن-در-زنجان-گرانی-آهن-آلات-به-افزایش-قیمت-مسکن-در-زنجان-دامن-زد

بازار مسکن زنجان بعد از افزایش قیمت بنزین به دلیل افزایش قیمت آهن آلات و برخی از مصالح ساختمانی دچار شوک افزایش قیمت شد و باز هم به کما رفت.

به گزارش موج رسا; استارت افزایش قیمت مسکن در زنجان تقریبا از خرداد ماه سال 97 آغاز شده و بعد از مدتی سرعت گرفت بعد از افزایش چندین برابری مسکن آرامش در بازار مسکن حکم فرما شد ولی افزایش قیمت بنزین شوکی به بازار مسکن وارد کرد و این شوک منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار شد.

بعد از افزایش قیمت بنزین قیمت برخی از کالاها از جمله مصالح ساختمانی و آهن آلات افزایش یافت که این موضوع بر افزایش قیمت مسکن در زنجان دامن زد.

ابوالفضل طاهری رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان نیز از افزایش قیمت مسکن در زنجان خبرداد و افزود: با افزایش قیمت آهن آلات قیمت مسکن نیز کمی افزایش یافت و این کار باعث رکود در خرید فروش در سطح استان شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت آهن در زنجان حدود 4 هزار تومان بود که در حال حاضر به بیش از 5 هزار تومان افزایش یافته است تصریح کرد: معاملات مسکن در حال حاضر در زنجان در رکود است و خریدار وجود دارد ولی فروش مسکن کم است.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان افزود: پیش‌بینی ما از بازار مسکن رکود بود و انتظار افزایش قیمت را در بازار نداشتیم ولی با اتفاقی با افزایش قیمت بنزین رخ داد بر افزایش قیمت مسکن در زنجان نیز تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت واقعا غیرمنتظره بود عنوان کرد: ولی متاسفانه این اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد این یک شوک باشد و تقریبا افزایش قیمت مسکن به حد کامل ظرفیت رسیده و دیگر انتظار افزایش را به هیچ عنوان نداریم.

طاهری با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن در این یک و نیم سال بر افزایش شدید اجاره بها منجر شده است خاطر نشان کرد: قیمت رهن یک واحد متوسط در منطقه متوسط زنجان حدود 70 میلیون تومان بوده و اجاره‌ای نیز 10 میلیون تومان با اجاره ماهانه 700 هزار تومان است.

رضا استجلو رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان از افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت مسکن بعد از افزایش قیمت بنزین به موج رسا گفت: در حال حاضر قیمت بنرین بر افزایش قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

وی از در مورد افزایش قیمت آهن آلات در زنجان افزود: بعد از افزایش قیمت بنزین قیمت میلگرد و آهن در زنجان افزایش یافت.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از مسئولان اظهار دارند که قیمت‌ها بعد از گرانی بنزین افزایشی نداشته است گفت: این اظهارات تنها حرف است و باید به واقعیت‌ها نگاه کنیم و آن چیزی که اتفاق افتاده با توجه شود چرا که افزایش بنزین در بازار بر افزایش قیمت ها تاثیر گذاشته است.

اینکه مسئولان از افزایش نظارتها حرف می‌زنند آیا در عمل کنترلی در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در زنجان اتفاق می‌افتد یانه؟ سوالی که پاسخ آن را باید مسئولان بدهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر