logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با کمبود نظارت ها انجام می شود؛

یک راه با دو کرایه!/ یکسان سازی نرخ به نفع مسافر انجام می شود

یک-راه-با-دو-کرایه!-یکسان-سازی-نرخ-به-نفع-مسافر-انجام-می-شود

در حالی که کرایه مسیر زنجان به تهران 35 هزار تومان است در بازگشت از تهران باید زنجانی ها 40 هزار تومان پرداخت کنند.

 

به گزارش موج رسا; تخلف شرکت های اتوبوسرانی در تهران موجب شده تا همشهریان زنجانی برای یک راه مشخص دو کرایه متفاوت بپردازند.

چند ماهی است با افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس ها در شهر زنجان، مشکل جدیدی برای همشهریان به وجود آمده است و هنوز هم حل نشده است.

 

*شرکت های تهرانی اقدام به افزایش کرایه کرده اند

در حالی مسیر زنجان به تهران و تهران به زنجان مشخص بوده و در گذشته یک کرایه واحد برای این مسیر اخذ می شد، شرکت های تهرانی اقدام به افزایش کرایه کرده اند و مردم مجبورند برای برگشت 5 هزار تومان بیشتر پرداخت کنند.

"حمید سلمانیان" رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان زنجان در این زمینه معتقد است،در حال حاضر کرایه اتوبوس های وی آی پی از مبدا زنجان به تهران ۳۵۰ هزار ریال است.

 

*مردم به تعزیزات حکومتی شکایت کنند

وی با بیان اینکه اخذ کرایه 40 هزار تومانی از تهران به زنجان تخلف شرکت های تهرانی است،افزود: مردم می‎ توانند به تعزیزات حکومتی در این زمینه شکایت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت های تهرانی در این زمینه گران‎ فروشی کرده و به قانون تمکین نمی کنند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 40 شرکت فعال در زمینه حمل و نقل مسافر است، ادامه داد: از تعداد ۱۵۷ دستگاه اتوبوس مسافربری زنجان، ۵۵ دستگاه وی آی پی است.  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز انحصاری بودن حمل و نقل عمومی در زنجان را یکی از مشکلات می داند و معتقد است،باید مکانیزمی برای خروج از این وضعیت تعریف شود.

فرامرز نیک ‌سرشت با بیان اینکه تغییر قیمت در کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی محسوس است،ادامه داد:به مسئله افزایش ۲ برابری کرایه ها رسیدگی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در خصوص علت یکسان نبودن نرخ کرایه زنجان به تهران و برعکس، اظهار داشت: قیمت گذاری هر ساله از مبدا استان زنجان به استان های دیگر در زنجان مصوب می شود.

 

*بخش خصوصی زنجان رغبتی برای افزایش قیمت نداشت

وی با بیان اینکه با افزایش 20 درصدی نرخ کرایه،بخش خصوصی زنجان رغبتی برای افزایش قیمت نداشت،افزود:ضروری است این موضوع بین دو استان حل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ مسافر به شیوه قدیمی هر سال بر اساس وضعیت بازار و نرخ تورم از سوی انجمن صنفی ارائه می شود، افزود: با پیگیری های انجام شده یکسان سازی نرخ به نفع مسافران انجام می شود.

حالا باید دید این یکسان سازی کی به سرانجام می رسد و کرایه این مسیر یک کاسه می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر