logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۴۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

لزوم توانمندسازی واحدهای کشاورزی فعال در حوزه تجارت خارجی/ بدنبال توسعه روابط اقتصادی تجار زنجانی با بازرگانان چلیابینسک هستیم

لزوم-توانمندسازی-واحدهای-کشاورزی-فعال-در-حوزه-تجارت-خارجی-بدنبال-توسعه-روابط-اقتصادی-تجار-زنجانی-با-بازرگانان-چلیابینسک-هستیم

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در مورد استفاده از ظرفیت‌های کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: در این راستا بدنبال توسعه روابط اقتصادی تجار زنجانی با بازرگانان چلیابینسک هستیم.

علی یگانه فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: تفاهم نامه‌هایی با برخی از این کشورهای داریم در تلاش هستیم که در قالب این تفاهم نامه‌ها تجار را به سمت استفاده از ظرفیت‌های این کشورها سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه عمدتا تعرفه‌های کشاورزی در تفاهم نامه با چلیابینسک مطرح است ابراز کرد: براین اساس باید بیشتر حوزه کشاورزی مد نظر قرار گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: بنا براین ظرفیت سازی و توانمندسازی واحدهای کشاورزی باید اتفاق بیفتد تا در این راستا اقدامات موثری انجام شود.

وی عنوان کرد: در قالب تفاهم نامه‌هایی که چلیابینسک داریم در تلاش هستیم این تفاهم نامه را عملیاتی ‌کنیم تا هیئت‌های تجاری بین دو استان مبادلات تجاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

ثبات نرخ ارز منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود

یگانه فرد در مورد اعزام هیئت‌های تجار از استان زنجان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا افزود: در حال تدوین برنامه‌ها به منظور ایجاد روابط تجاری بین تجار زنجانی و کشورهای هدف صادراتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریز‌یهای لازم جهت ایجاد روابط تجاری با کشورهای عضور اتحادیه اوراسیا در حال تدوین است و امیدواریم تا 15 روز آینده بتوانیم به جمع بندی کامل برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: در تلاش هستیم که اگر اعزام هیئتی هم نداشته باشیم حداقل پذیرش هیئت تجاری از کشورهای عضو این اتحادیه داشته باشیم.

وی در مورد اولویت برنامه‌های اتاق زنجان در راستا افزایش روابط تجاری زنجان با کشورهای خارجی افزود: چون با چلیابینسک تفاهم نامه داریم ایجاد ارتباط تجاری با آن را جزو اولویت برنامه‌های اتاق قرار دادیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر