logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۳۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

تبلیغات زودهنگام داوطلبین انتخابات مجلس را رصد می‌کنیم/ کارگزاران و کارکنان دولتی اجازه همراهی نامزدهای صاحب منصب را هم ندارند

تبلیغات-زودهنگام-داوطلبین-انتخابات-مجلس-را-رصد-می‌کنیم-کارگزاران-و-کارکنان-دولتی-اجازه-همراهی-نامزدهای-صاحب-منصب-را-هم-ندارند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به روند برگزاری انتخابات در استان گفت: اقدامات گذشته نامزدها در بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با بیان اینکه کارهای خوبی در این ستاد انجام شده است، اظهار کرد: اهمیت انتخابات در تمام دوره‌ها روشن بوده و در این دوره روشن تر است، انتظارات نظام و رهبری معظم انقلاب همان فاکتورهای چهارگانه ای بوده که همیشه بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی مشارکت حداکثری در بستر سلامت، امنیت و رقابتهای سالم را از انتظارات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: تمام مجموعه‌های دست اندرکار باید برای تحقق این اهداف و این مقاصد در امر انتخابات تلاش مضاعف کنند تا رضایت مقام معظم رهبری در پی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: آنچه که دشمن می‌خواهد سست شدن حضور مردم در انتخابات، القاء و شبهه افکنی در این خصوص و ایجاد تردید است، دشمن همیشه یک موضوع را به عنوان یک مقصد و شعار در همه دوره‌ها پیش انداخته تا حضور مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه خنثی کردن نقشه دشمن نیاز به هوشیاری و بصیرت دارد، خاطرنشان کرد: ما باید مراقبت‌مان را بیشتر کنیم، به خصوص مسئولان امر در برگزاری انتخابات به این نکات توجه بیشتر کنند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه باید برای بهره گیری از فرصتها، تقویت نظام جمهوری اسلامی و تسهیل و جلب رضایت مردم تلاش کنیم، گفت: اینکه می‌گوییم جلب رضایت مقام معظم رهبری یعنی این را عبادت می‌دانیم، وقتی که ولی خدا از یک امتی رضایت داشت از مصادیق عبادت است.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات همه باید همراه، هماهنگ و یکپارچه باشند، تصریح کرد: یکی از نقشه های شوم دشمن دوقطبی و چند قطبی کردن و القا اختلاف میان مسئولان است که در این مورد نیز باید مراقبت های لازم صورت گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان زنجان با یادآوری اینکه اعتماد عمومی مردم بسیار مهم است، افزود: اعتماد عمومی حضور پررنگ مردم را به دنبال خواهد داشت، وقتی قانون انتخابات را ملاحظه می‌کنیم به برخی از بایدها و نباید برخورد می‌کنیم که جهات سلبی و ایجابی دارد.

وی تصریح کرد: تاکید ما به همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات و کسانی که خودشان را بعد از ثبت نام در معرض صلاحیت قرار دادند و بعد از بررسی صلاحیت ها در معرض رای مردم قرار می‌دهند این است که قانون را رعایت کنند. به خصوص از مجریان انتظار این است که مرّ قانون را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با بیان اینکه در خصوص تخلفات و جرائم انتخاباتی چند موضوع برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: یکی از این موارد استفاده از اموال دولتی در انتخابات است، این خط قرمز ما بوده و هیچ دستگاه و فردی حق استفاده از اموال دولتی و حتی موقعیت و جایگاه دولتی را به نفع یا علیه کاندیدایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از دستگاه‌ها، سازمانها و موسسات عمومی دولتی و غیردولتی به هیچ عنوان حق ندارند کمترین امکاناتی را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهند، گفت: در اختیار قرار دادن امکانات، حضور در مراسم تبلیغاتی کاندیدا، همراه شدن با نامزدها در برخی از محافل حتی اگر آنها دارای صاحب منصب نیز باشند، ممنوع است و هیچ کس حق چنین کاری را ندارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه کارگزاران و کارکنان دولتی نباید نامزدها را چه قبل و چه حین تبلیغات رسمی همراهی کنند، اظهار کرد: به خصوص در بحث ارائه خدمات به جامعه که تکلیف حکومت است، این را با نامزدهای انتخاباتی همراه نکنند تا مصادره به مطلوب نشود که اگر چنین باشد منجر به برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سوء استفاده از مقام بر له یا علیه نامزد انتخاباتی نیز ممنوع بوده و جزو اولویت های ما در امر پیشگیری است، افزود: تخریب چهره ها نیز از جمله موارد اولویت دار بوده که ستادد پیشگیری آنها را رصد می‌کند، ممکن است برخی بخواهند برای پیروزی دیگری را تخریب کنند که این موضوع مورد پذیرش نخواهد بود.

عالی ترین مقام قضایی استان زنجان با بیان اینکه با افراد، گروه و جریانهایی که بخواهند چهره و ارکان نظام را تخریب کنند، برخورد می‌شود، گفت: واکنش به موقع به اینگونه مسائل باید طوری باشد که تخریب کنندگان بدانند این گونه مسائل رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام برخوردها و تذکرات باید مستندسازی شود، عنوان کرد: موضوع اولویت پرداختن به برخی از حسایست‌های جامعه است که ممکن است برخی از نامزدها بخواهند دست روی حساسیت های برخی حوزه های انتخابیه بگذارند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام را رصد می‌کنیم، ابراز کرد: از هیئت های اجرایی و نظارت درخواست داریم تا در بررسی صلاحیت ها اقدامات گذشته افراد مورد توجه قرار گیرد، چگونه می‌شود کسی که خود را در معرض رقابت انتخاباتی قرار داده و برای قانونگذاری آماده می‌شود اما قانون را رعایت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نامزدها به هیچ عنوان به خودشان و هوادارانشان اجازه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی ندهند، ادامه داد: جریانها باید تنور انتخابات را گرم کنند اما این به معنای تبلیغ به نفع کسی نیست.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر