logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۳۹۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با پیگیری معاونت مطبوعاتی؛

خبرنگاران زیر چتر بیمه می روند؟ / بیمه 18 درصدی در انتظار خبرنگاران

خبرنگاران-زیر-چتر-بیمه-می-روند؟-بیمه-18-درصدی-در-انتظار-خبرنگاران-

با پیگیری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است با تفاهم نامه ای که با صندوق هنر منعقد شده است، خبرنگاران بیمه شوند.

به گزارش موج رسا;به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده است اما هنوز مشکلات این قشر حل نشده و مسئولان نتوانسته اند گره ای از کار خبرنگاران باز کنند.

در طی سال های گذشته همواره بیمه به عنوان یکی از مشکلات جامعه خبری استان زنجان بوده است و در نشست های تخصصی و غیر تخصصی این موضوع از سوی خبرنگاران بارها مطرح شده است.

رضا رحیم پور رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان که پیگیر بیمه خبرنگاران بود در نهایت به جلسه مشترک این انجمن با مدیرکل تامین اجتماعی بسنده کرد و پیگیری دیگری در این زمینه انجام نشد.

قصه غصه دار بیمه خبرنگاران زنجانی در نشست روز خبرنگار با استاندار زنجان نیز بار دیگر مطرح و در نهایت حقیقی درخواست کرد تا اسامی خبرنگاران آزاد استان که به جایی وابستگی ندارند در اختیار وی قرار گیرد.

 

* ۳۰درصد از بیمه خبرنگاران را پرداخت می کنم

وی گفت:"بنده حداقل ۳۰ درصد از بیمه خبرنگاران را برای یک سال تامین می ‌کنم و ارشاد نیز در این زمینه باید کمک کند و درخواست داریم که ارشاد نیز ۲۰ درصد بدهد تا به رقم بیمه کمک شود".

اما هیچ لیستی به استاندار زنجان برای اقدام برای بیمه خبرنگاران آزاد استان ارائه نشد و در نشست اخیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز باز هم پای بیمه به این نشست خبری باز شد و مدیرکل از مسئول بیمه خبرنگاران استان زنجان درخواست کرد تا توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کند.

بهمنی در این نشست خبرهای خوشی به اصحاب رسانه داد و گفت: خبرنگارانی که از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در سایت جامع رسانه های جامع ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کنند، معاونت مطبوعاتی این افراد را به صندوق اعتباری هنر معرفی می کند.

وی با بیان اینکه این نوع بیمه 18 درصدی است، ادامه داد: در این بیمه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،10 درصد،دو درصد سهم بلاعوض دولت و 8 درصد از سهم را نیز مطبوعاتی ها پرداخت می کنند.

 

*خبرنگاران با پرداخت180  هزار تومان بیمه می شوند

این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران با پرداخت180  هزار تومان بیمه می شوند، افزود: قرار است به زودی دستورالعمل اجرایی آن ارائه شود.

 بهمنی از ارائه هنر کارت به اعضای صندوق هنر خبرداد و گفت: اصحاب رسانه در قالب این کارت می توانند از تسهیلات 4 درصدی برخوردار شده و حتی سفرهای ارزان قیمت بروند.

وی در خصوص بیمه تکمیلی اصحاب رسانه نیز گفت: این بیمه هر سال از اول تیرماه سال جدید تا 31 خرداد ماه سال آینده اجرایی می شود.

بهمنی با اشاره به تسهیل گری در زمینه بیمه تکمیلی، از پرداخت مبالغ بیمه تا 48 ساعت خبرداد و گفت: برنامه های بسیاری از سوی صندوق هنر در حال پیگیری است.

در این نشست همچنین خبرنگاران زنجانی با بیان مشکلات بیمه ای خود از جمله عدم همکاری مدیران مسئولان برای رفع مشکلات بیمه ای اشاره کردند.

نبود دستورالعمل لازم برای بیمه خبرنگاران از دیگر مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد.

 

*نبود بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران

نبود بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران زنجانی و عدم پاسخگویی برخی مسئولان مربوطه از دیگر مسائلی بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد.

البته بر کسی پوشیده نیست که این قشر به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند اما با وجود همه فراز و فرودها و همه فریادهایی که زده اند،هنوز از حداقل حقوق خود که بیمه است، بهره مند نیستند.

خبرنگاران در این راه هر خطری را پذیرفته و انعکاس دهنده مشکلات مردم جامعه هستند اما باید فکری هم به مشکلات این قشر زحمتکش کرد.

خبرنگاران به دور از منافع و دغدغه‌ های معیشتی و اقتصادی به این هنر روی آورده اند و از گذشته تا به امروز مظلوم واقع شده اند.

نداشتن بیمه و مسکن و عدم ثبات شغلی از جمله مشکلات این قشر است که خبرنگاران زنجانی بارها و بارها به آن اشاره کرده اند.

به گزارش موج رسا،اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۹ خرداد امسال در  اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: طبق توافقنامه معاونت امور مطبوعاتی با سازمان تأمین اجتماعی، فعالان رسانه‌ ای که تحت پوشش هیچ بیمه ‌ای قرار ندارند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره ‌مند می‌ شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر