logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۳۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیات ووشو استان زنجان:

یک سوم مدال های طلای استان برای هیئت ووشو است/ 2000 ووشوکار بیمه شده در زنجان وجود دارد

یک-سوم-مدال-های-طلای-استان-برای-هیئت-ووشو-است-2000-ووشوکار-بیمه-شده-در-زنجان-وجود-دارد-

رئیس هیات ووشو استان زنجان با بیان اینکه ووشو کاران استان زنجان رنکینگ استان را از 18 به 12 کاهش دادند، گفت: یک سوم مدال های طلای استان زنجان برای هیئت ووشو است.

 

به گزارش موج رسا; رامین موحدنیا امروز در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ورزش ووشو یکی از ورزش های سرامد استان است، اظهار کرد: ووشو زنجان با توجه به اینکه عمر زیاد ندارد ولی توانسته است افتخارات ملی  بین اللملی زیادی را برای استان به وجود آورد.

وی با اشاره به سوابق ورزشی خود، ابراز کرد: بیش از 15 سال ورزشکار ملی پوش و حدود 10 سال مربی و سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان ووشو کشور بوده ام.

رئیس هیات ووشو استان زنجان با بیان اینکه سابقه ورزش ووشو در ایران حدود 30 سال است، تصریح کرد: 30 سال سابقه زیادی برای یک ورزش نیست ولی ووشو در این مدت کوتاه در المپیک قد علم کرده است و در سطح جهانی خود را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش ووشو در المپیک حضور ندارد، عنوان کرد: ورزش ووشو دو دوره به صورت آزمایشی در المپیک حضور داشت ولی این ورزش در تمامی رویداد های ورزشی حضور دارد.

موحدنیا با اشاره به راه اندازی المپیک دانش آموزی ورزش ووشو، افزود: اولین دوره المپیک دانش آموزی ووشو در چین برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه ورزش وشو در بین هیئت های ورزشی، بیان کرد: ورزش ووشو با توجه به پیشرفتی که این مدت داشته است در بین 5 هیئت ورزشی برتر کشور از 51 هیئت قرار دارد.

رئیس هیات ووشو استان زنجان با بیان اینکه بیشترین افتخارت جهانی توسط بانوان در ورزش ووشو اتفاق افتاده است، ادامه داد: در هیچ رشته ورزشی به این اندازه بانوان برای کشور افتخار نیافریده اند.

وی با اشاره به جایگاه ورزش ووشو ایران در جهان، تصریح کرد: ما در جهان قهرمان و نائب قرمان ووشو بوده ایم در حالی که چین 170 میلیون ووشو کار سازمان یافته دارد.

موحدنیا با اشاره به سیستماتیک کردن مسابقات کشوری و انتخابی های تیم ملی، عنوان کرد: استعداد یابی در فدراسیون ووشو منظم ترین ساختار را طی دهه گذشته داشته است.

وی با اشاره به آکادمی وشو در زنجان، ابراز کرد: تجهیزات این آکادمی از کشور چین وارد شده است و باقی زیرساخت ها توسط خیرین ساخته شده است.

رئیس هیات ووشو استان زنجان با بیان اینکه یکی از پایگاه های قهرمان پروری را در کشور دارا هستم افزود: میزبانی مسابقات متعددی را در زنجان داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مسابقات داخلی و خارجی ورزشکاران زنجانی در همه رده های سنی و همه دوره ها حضور دارند ادامه داد: در کادر فنی تیم ملی همیشه یک یا دونفر نفر زنجانی حضور دارد.

موحد نیا ابرازکرد: بعد از انقلاب برای اولین بار  کشور میزبان مسابقات ووشو خارج از پایتخت با حضور کشورهای چین و روسیه بودیم که در این رویداد ورزشی قهرمان این مسابقات شدیم.

رئیس هیات ووشو استان زنجان با اشاره به تعداد باشگاه های ووشو فعال در استان، عنوان کرد: 39 باشگاه ووشو با حضور بیش از 100 مربی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته استان زنجان با 600 ووشو کار در مسابقات شرکت کردو با 5 مدال قهرمان کشور شد ادامه داد: امسال در مسابقات که میزبانی استان زنجان برگزار شد 7 مدال طلا توسط ورزشکاران زنجانی کسب شد.

رئیس هیات ووشو استان زنجان با بیان اینکه ووشو کاران استان زنجان رنکینگ استان را از 18 به 12 کاهش دادند خاطر نشان کرد: یک سوم مدال های طلای استان زنجان برای هیئت ووشو است.

وی با اشاره به تعداد ووشو کارهای زنجانی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2هزار ووشوکار بیمه شده در زنجان هستند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر