logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۳۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دستگا‌ه‌ها از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید استفاده کنند/ در جنگ اقتصادی دشمن را زمین‌گیر خواهیم کرد

دستگا‌ه‌ها-از-توانایی‌های-داخلی-برای-رسیدن-به-فناوری‌های-جدید-استفاده-کنند-در-جنگ-اقتصادی-دشمن-را-زمین‌گیر-خواهیم-کرد

امام جمعه زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشمندان برای دستیابی به فناوری‌های جدید گفت: دستگا‌ه‌ها از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید استفاده کنند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نمار جمعه زنجان با اشاره به اینکه 15 آذر سالروز حمله اشغال گران سربازان روس به مردم ایران اظهار کرد: در این روز اشتغالگران حرم مطهر امام رضا(ع) را به توپ بستند که این امر ننگ بزرگی برای اشغالگران بود.

وی به سالروز وفات حضرت معصوه (س) نیز اشاره کرد  و افزود: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران برکات زیادی دارد که یکی از این برکات این است که شهر قم به بزرگترین پایگاه نشر و ترویج تسیع در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید احمد کشوری افزود: 18 آذر سال  1359 سالروز شهادت شهید احمد کشوری بوده که شهید بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس جزو نیروهای اثر گذار و غرور آفرین انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از عرصه‌های مختلفی وارد شد افزود: در عرصه سیاسی فرهنگی نتوانست کاری انجام دهد و در این عرصه توانستیم دشمن را به عقب برانیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در این عرصه‌ها نتوانست کاری انجام دهد بنابرین امروز دشمن از عرصه اقتصادی وارد شده است افزود: اگر راه را بشناسیم و یک دل باشیم در این عرصه نیز دشمن را به عقب خواهیم راند.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این عرصه باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم افزود: اگر فرمایشات رهبری را راه خود قرار دهیم همانند سایر عرصه‌ها در برابر دشمن پیروز خواهیم شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن از فرصتی که بتواند برای ضربه زدن به انقلاب اقدام می‌کند افزود: در این چهل سال دشمن همه اهتمام خود را در این راستا به کار بسته است و دشمن هیچ وقت ساکت نخواهد نشست چرا که این چهل سال تجربه خوبی برای کشورمان است و باید از این تجارب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما در کشورمان امکانات زیادی از لحاظ علم و دانش داریم افزود: باید از ظرفیت‌ جوانان امروز در حوزه‌های مختلف در توسعه علم و دانش استفاده کنیم چرا که جوانان ما ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند و با وجود این ظرفیت‌ها ما به دانش دیگر کشورها نیاز نداریم.

خاتمی با اشاره به اینکه تجربه چهل انقلاب به ما نشاند داده که کشورهای خارجی حاضر نمی‌شوند که علم و تکنولوژيهای خود را در حوزه ‌های مختلف از نفت و خودرو و غیره را در اختیار ما قرار دهند افزود: دشمن تنها به دنبال منافع خود در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های داخلی باید به دنبال استفاده از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید باشند افزود: ما در کشور شهید شهریاری‌های زیادی داریم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نخبه‌های زیادی در کشور داریم که با استفاده از ظرفیت آنها می‌توان به فناوریهای علمی جدید دست یافت افزود: همان طوری که در غنی سازی اورانیوم از 3.5 درصد به 20 درصد رسیدیم می‌توانیم فناوریهای جدید در حوزه‌های مختلف دست یابیم.

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر دانشمند در کشور داریم و دانشجویان زیادی در رشته‌های مختلف علمی تحصیل می‌کنند که این ظرفیت بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود افزود: امکانات هم داریم و تقریبا می‌توان گفت نخستین کشوری هستیم که از ظرفیت‌های داخلی خود کمتر استفاده کرده و باید به ظرفیت های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خاتمی در مورد کنترل گرانفروشی در کشور توسط دستگاه‌های نظارتی افزود: مسئولین قول دادند که نظارت بیشتری داشته باشند و این نظارت ها نیز اتفاق می‌افتد و با متخلفان برخورد می‌شود ولی این کسبه‌ها هستند که باید انصاف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از این مسائل افزایش قیمت‌ها ارتباطی با بنزین ندارد افزود: اگر کسی نخواهد انصاف داشته باشد کاری نمی‌توان کرد و باید کسبه‌ها در این موقعیت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند کمی انصاف داشته باشند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه کسبه‌ها در شرایط فعلی اقتصادی انصاف را رعایت کنند افزود: انصاف نیست که قیمت اجناس را به بهانه بنزین چندین برابر افزایش داد و کسبه‌ها بدانند اگر انصاف نداشته باشند و به مردم رحم نکنند در آخرت باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: با اعمال قانون نمی‌توان جلو همه تخلفات را گرفت و این مردم هستند که باید به یکدیگر رحم کنند و به دشمن اجازه ندهند که به اهداف خود برسد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: روز دانشجو یک روز مهمی در تاریخ ایران اسلامی بوده و شهدای دانشجو در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب تاثیر بسزایی داشتند.

وی افزود: در همه جنبش‌ها و خیزش‌های دینی و اسلامی به تبعیت از روحانیت معظم همواره دانشجویان حضور جدی داشتند و روز دانشجو روز تجلیل از علم و فناوری است.

امام جمعه زنجان جنبش دانشجویی را جنبشی ضد استکباری و ضد سلطه و ضد آمریکایی دانست و افزود: باید در این روز از دانشجویان و عناصر متعهد دانشمند انقلابی تشکر و سپاسگزاری کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر