logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۳۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد

ارائه تسهیلات 15 درصدی برای شرکت‌های دانش بنیان مجوز‌دار در زنجان

ارائه-تسهیلات-15-درصدی-برای-شرکت‌های-دانش-بنیان-مجوز‌دار-در-زنجان

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از حل مشکل جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش بنیان گفت: تسهیلات 15 درصد برای شرکت‌های دانش بنیان مجوز‌دار در زنجان ارائه می‌شود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در مورد صدور مجوز و تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری اظهار کرد: براساس رایزنی‌هایی که اتفاق افتاده و کد‌ها رهگیری که مشکل اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار بود صرفا با قرارداد‌هایی که با پاک علم و فناوری و مراکز رشد داشته باشند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان نوع و سایر شرکت‌هایی که جزو شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و مجوز فعالیت را در سامانه دارند از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی اعتبارات برای احداث و هم برای سرمایه در گردش با نرخ 15 درصد ارائه می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این تسهیلات با عاملیت صنعت و معدن داده می‌شود و هیچ محدودیتی هم برای این موضوع وجود ندارد اگر درخواستی با داشتن مجوز وجود داشته باشد این تسهیلات را می‌تواند دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان استانی، حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش بنیان را جدی بگیرند

وی بیان کرد: در مورد محصولاتی که شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند چون در کشور ما در هزینه‌های تمام شده محصولات دانش فنی رقم ریالی ندارد خیلی از شرکت‌ها محصولاتی را که تولید می‌کنند که ارز افزوده دو سه برابری را دارد با ارگان‌هایی مانند سازمان‌های حمایت و بحث تعزیرات با مشکل مواجه می‌شوند.

فغفوری گفت: سود متعارف در کشور ما برای عمده فروشی متعارف است و این شرکت‌ها در برخی موارد در این زمینه با مشکلات گران فروشی مواجه می‌شوند و هر چند که بگویند دانش فنی ما باعث ارزش افزوده شده که این موارد قابل قبول نیست که چند مورد از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه محصولات غذایی فعالیت دارند با این مشکلات مواجه هستند.

وی ابراز کرد: این شرکت‌ها دانش فنی را نمی‌توانستند در هزینه‌های تمام شده محصول لحاظ کنند و مشمول گرانی فروشی شده و منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی می‌شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: درخواست بنده این است که برای دانش فنی این شرکت‌ها ارزش ریالی گذاشته شود و این تصمیم‌گیری نیز باید در سطح کشور اتفاق بیفتد و این موضوع را پیگیری کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر