logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۳۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل خانه کتاب ایران خبرداد

تالیف 2253 کتاب توسط مولفان استان زنجان/ راه اندازی جایزه کتاب سال موجب پویایی صنعت نشر می شود

تالیف-2253-کتاب-توسط-مولفان-استان-زنجان-راه-اندازی-جایزه-کتاب-سال-موجب-پویایی-صنعت-نشر-می-شود

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: بر اساس آمارهای بانک خانه کتاب، از سال 57 تا 98، 2 هزار و 253 کتاب توسط ناشران استان زنجان تالیف و منتشر شده است.

به گزارش موج رسا; نیکنام حسینی پور امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان با پیشینه تاریخی می تواند در حوزه توسعه صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اثر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی جایزه کتاب سال استان می تواند به پویایی صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی نماید.

این مسئول با اشاره به برگزاری نخستین جایزه کتاب سال استان زنجان، افزود: در مجموع 46 عنوان کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله اول 7 کتاب و در مرحله دوم 5 عنوان کتاب برگزیده شد.

وی خاطرنشان کرد: داوری و ارزیابی آثار ارسالی از سوی 20 نفر از اساتید همکار با دبیرخانه کتاب کشور انجام شد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران ادامه داد: استان زنجان زادگاه پدر غزل معاصر ایران است و امیدواریم در سال های آینده در حوزه ادبیات برگزیده داشته باشیم.

حسینی پور گفت: بر اساس آمارهای بانک خانه کتاب، از سال 57 تا 98، 2 هزار و 253 کتاب توسط ناشران استان زنجان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح های فصلی خانه کتاب، در دو سال گذشته 420 میلیون تومان کتاب توسط شهروندان زنجانی خریداری شده است.

 

*قلم نقطه عبور انسان از دوران جهالت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این مراسم اظهارداشت: قلم همواره مورد توجه بوده است و در نگاهی به گذشته می توان نقطه عبور انسان از جهالت را از طریق حک آثار بر روی اشیا دید.

وی با بیان اینکه امروز در قرن توسعه کتاب قرار داریم، خاطرنشان کرد: میزان مطالعه و نشر کتاب به عنوان شاخص توسعه یافتگی هر جامعه است.

خدابخش مرادی نافچی برگزاری نمایشگاه کتاب را حرکت فرهنگی بزرگ عنوان کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه با اندیشه و تفکر پیوند خورده است.

وی زنجان را دومین استان کشور در حوزه مطالعه عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه باب جدیدی برای مطالعه بوده و موجب افزایش سرانه مطالعه می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برضرورت تشویق مردم از سوی مسئولان برای مطالعه تاکید کرد و گفت: اقدام فرهنگی فقط مخصوص دستگاه برگزار کننده نیست و باید دستگاه های اجرایی دیگر کمک کار در این زمینه باشند.

وی با بیان اینکه زنجان دیار علما، شعرا و فرهیختگان است، یادآور شد: باید در این استان به مقوله کتاب و کتابخوانی بیشتر توجه شود.

در پایان این مراسم از پنج برگزیده نخستین جایزه کتاب سال استان زنجان تجلیل شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر