logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۳۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

تورم کدام استان‌ها در آبان‌ماه کمتر بود؟ +جزئیات

تورم-کدام-استان‌ها-در-آبان‌ماه-کمتر-بود؟-+جزئیات

مرکز آمار ایران ضمن انتشار جزئیات نرخ تورم استانها در آبانماه،اعلام کرد: بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به کهگیلویه با ۲،۳ درصد افزایش و کمترین آن سمنان با ۰.۷ درصد افزایش است.

به گزارش موج رسا; براساس اعلام مرکز آمار‏‏‏ ‏‏در‏ آبان ماه ۱۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۸۷،۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۲.۳ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ۰.۷ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۲۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (۳۳.۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۱.۲ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۸ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۱.۱ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۴۹.۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۳۵.۶ درصد) است.

خانوار شهری

در آبان ماه ۱۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۸۷،۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد با ۲.۲ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی با ۰.۶ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۲۷.۰ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (۳۲.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۱.۹ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۸ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۰.۳ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۴۹.۰ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۳۴.۴ درصد) است.

خانوار روستایی

در آبان ماه ۱۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) عدد ۱۹۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام با ۳.۲ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ۶.۰ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۲۷.۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (۳۸.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۱۸ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ۱۳۹۸ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۵.۱ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۳.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌های البرز و قم (۳۹.۹ درصد) است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر