logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۳۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نگاهی به نقش بسیجیان در دوران دفاع مقدس؛

کم سن ترین شهید بسیجی کشوردر زنجان آرام گرفته است/ اطاعت از ولی فقیه وصیت شهید رضا سلیمانی

کم-سن-ترین-شهید-بسیجی-کشوردر-زنجان-آرام-گرفته-است-اطاعت-از-ولی-فقیه-وصیت-شهید-رضا-سلیمانی

استان زنجان دارای 49 شهید زیر 15 سال است که شهید سلیمانی به عنوان کم سن ترین شهید کشور محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; دوران دفاع مقدس نقش بسیجیان بی گمان از تاثیرگذارترین نقش ها بوده است، بسیجیان با شنیدن ندای امام خمینی (ره) با لبیک گویی به جبهه های حق علیه باطل شتافتند،چه بسیار نوجوانانی که با دست کاری کردن شناسنامه با سن کم راهی مقابله با دشمن شدند.

در استان زنجان نیز 428 شهید نوجوان راهی کربلای ایران شده و جان عزیز خود را تقدیم نظام اسلامی کردند در بین این شهدا،نوجوانانی بودند که کم سن تر از بقیه جهادگران در راه خدا، قیام کرده و افتخار آفرین شدند.

شهید رضا سلیمانی که در دوران دفاع مقدس تنها 11 ساله بود متولد 30شهریورماه سال 1349 ازروستای توزلو بخش بزینه رود شهرستان خدابنده استان زنجان است که در دوران نوجوانی گام در راهی نهاد که مایه افتخار میهن و خانواده اش شد.

او که در یک خانواده مذهبی و با وضع مالی متوسط زندگی می کرد، هنگامی که در کلاس سوم ابتدائی تحصیل می کرد،از طریق بسیج شهرستان خدابنده به جبهه اعزام شد.

رضا آخرین فرزند خانواده ای بود که پنج برادر و یک خواهر داشت و با وجود اینکه عزیز کرده خانواده بود اما با درک موقعیت زمانی به جبهه رفت و به فیض شهادت نائل آمد.

بردار شهید رضا سلیمانی در خاطراتش رفتار او را بزرگتر از سنش عنوان می کند و می گوید:این شهید بهترین رفتار را با پدر و مادرم داشت و همواره احترام آنها را نگه می داشت.

شادالله سلیمانی با بیان اینکه شهید رضا موذن بود و با صدای خوش اذان می گفت،می گوید: شرکت در نماز جماعت مسجد محله را فراموش نمی کرد.

وی در خصوص اعزام رضا به جبهه می گوید: پدر و مادرم راضی به رفتن او نبودند اما به قدری اصرار کرد که در نهایت پدرم نامه رفتنش را امضا کرد.

این برادر شهید شهادت را آرزوی قلبی رضا می داند و ادامه می دهد: رضا بعد از سه ماه حضور در جبهه در سومین روز از خرداد ماه سال 61 و در عملیات بیت‌ المقدس شهید شد.

وصیت این شهید کوچک اطاعت از ولی فقیه و اینکه اجازه ندهیم اسلام به خطر بیفتد چرا که جان ما عزیزتر از جان علی اصغر امام حسین (ع) نیست.

این شهید 11 ساله در "خرمشهر" و در عملیات "بیت المقدس" به هنگام درگیری با سربازان رژیم بعث عراق بر اثر "اصابت ترکش خمپاره به ناحیه کتف و پشت" ، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در استان زنجان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است که از این تعداد 49 نفر،زیر 15 سال سن داشتند.

از صدر اسلام شهيدان با اهدای خون خود در پايداري و پاسداری از اسلام ناب محمدی نقش بزرگی را ایفا کرده اند اما دانش آموز شهید به نظر می رسد نقش بزرگتری را برای رساندن پیام انقلاب به مردم و همسن و سال های خود داشته اند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر