logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کاش این کلید را نداشت و نمی‌شناخت

کاش-این-کلید-را-نداشت-و-نمی‌شناخت

آقای رئیس جمهور از سال 92 تا به امروز چند مطلب خلاف واقع گفته که معلوم شده واقعیت ندارد؟ و چرا؟

به گزارش موج رسا; محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

آقای روحانی اخیرا با ابراز بی خبری درباره اجرای سهمیه بندی بنزین گفت "من روز جمعه (روز آغاز سهمیه بندی) فهمیدم بنزین سهمیه‌بندی شده است".

اما معاون وزیر کشور امروز گفت "زمان‌بندی افزایش قیمت بنزین، سه شنبه و چهارشنبه اطلاع داده شد. سه شنبه در جلسه سه شنبه شورای امنیت کشور، زمان سهمیه بندی مطرح و صورت جلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت. چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می‌دهد".

دروغ گفتن، از همه ناپسند است و از رئیس دستگاه اجرایی ناپسند تر. امام عسکری علیه السلام درباره زشتی دروغ فرمود "جُعِلَتِ الْخَبَائِثُ فِی بَیْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ الْکَذِبُ. همه پلیدی‏ ها و خبائث را در خانه‏ ای نهادند و کلید آن، دروغ است".

امام باقر  علیه السلام درباره قباحت دروغ می فرماید"إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ لِلشَّرِّ أَقْفَالًا وَ جَعَلَ مَفَاتِیحَ تِلْکَ الْأَقْفَالِ الشَّرَابَ وَ الْکَذِبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ. خداوند برای بدی قفلهائی قرار داده و کلیدهای آنها را شراب قرار داده؛ و دروغ، بدتر از شراب است".

حسن بن محبوب از اصحاب امام صادق(ع) می گوید از امام پرسیدم آیا ممکن است مومن، بخیل باشد؟ فرمود آری. پرسیدم آیا می‏شود ترسو باشد؟ فرمود آری. پرسیدم آیا مومن دروغگو هست؟ فرمود نه و خائن هم نیست. سپس فرمود: مومن به هر خویی سرشته می‏شود، مگر خیانت و دروغ".

آقای رئیس جمهور از سال 92 تا به امروز چند مطلب خلاف واقع گفته که معلوم شده واقعیت ندارد؟ و چرا؟ آیا ریشه اصلی مشکلاتی که ازسوی برخی دولتمردان به مردم و نظام در حوزه اقتصادی و فرهنگی و سیاست خارجی تحمیل می شود، در همان کلید دروغی نیست که بارها در قفل چرخید و گرفتاری و خسارت های سنگین به بار آورد؟!

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر