logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۳۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان خبر داد

واردات 244 میلیون دلاری گمرک زنجان در هشت‌ماهه نخست امسال/ شمش فلزات بیشترین محصول صادراتی استان است

واردات-244-میلیون-دلاری-گمرک-زنجان-در-هشت‌ماهه-نخست-امسال-شمش-فلزات-بیشترین-محصول-صادراتی-استان-است-

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به میزان واردات استان زنجان در هشت‌ماهه، نخست گفت:به میزان 244 میلیون دلار در هشت‌ماهه نخست واردات از گمرک استان زنجان صورت گرفته است.

 

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان صادران هرساله واحدهای تولید استان زنجان، اظهار کرد: هرساله بخشی از صادرات استان زنجان از گمرکات دیگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه نخست سال جاری 87 هزار تن اقلام متفاوت از استان صادرشده است، ابراز کرد: 253 هزار تن نیز واردات استان زنجان بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه تمامی واردات استان ماشین‌آلات و مواد اولیه‌ است که در داخل کشور امکان تولید مشابه آن وجود ندارد، تصریح کرد: در هشت‌ماهه نخست 244 میلیون دلار ارزش ریالی واردات استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم واردات و صادرات استان به کشور ترکیه است، ادامه داد: بیشترین مبادلات استان با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

احمدی با اشاره اینکه ارزش ریالی صادرات استان زنجان در هشت‌ماهه نخست 161 میلیون دلار بوده است، ادامه داد: 85درصد از صادرات استان را شمش فلزات تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به ارزش ریالی شمش فلزات صادرشده از استان زنجان در سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته 20میلیون دلار ارزش ریالی شمش فلزات صادرشده بود که این میزان در هشت‌ماهه نخست به 2.5 میلیون دلار کاهش پیداکرده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان نبود صادرکننده برای اقلامی همچون صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی را از مشکلات استان در حوزه صادرات دانست.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر