logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۳۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای زنجان از ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی خبرداد

کلاهبرداری از طریق تماس‌های بین المللی و خارج از کشور

کلاهبرداری-از-طریق-تماس‌های-بین-المللی-و-خارج-از-کشور

رئیس پلیس فتای زنجان از شیوه ترفند جدید کلاهبرداران انتزنتی در فضای مجازی خبرداد و گفت: کلاهبرداران از ترفندهای جدید از طریق تماس‌های بین المللی و خارج از کشور اقدام به کلاه‌برداری می کنند.

به گزارش موج رسا; محمدعلی آدینه لو با اشاره به تماس‌های ناشناس خارجی که به تازگی افزایش یافته، نسبت به تماس مجدد با این شماره‌ها هشدار داد و اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مشترکین متحمل هزینه نا به جا و سنگین شده اند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه کلاه برداری از طریق تماس از دسته رفته با شماره خارج از کشور در حال وقوع است. افزود: کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می‌کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود، به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ورود جدی پلیس فتا زنجان به مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی

وی خاطر نشان کرد: احتمال دارد منشاء این تماس‌ها داخلی یا خارجی باشد، به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه  می شود پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین‌المللی و قطع آن از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند.

رئیس پلیس فتای زنجان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت دریافت تماس‌های مشکوک و یا اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر