logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۸۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر عامل سرب و روی ایران:

60 درصد از توان تولید سرب و روی کشور بلا استفاده است/ ظرفیت اسمی کارخانه های سرب و روی ایران 475 تن است

60-درصد-از-توان-تولید-سرب-و-روی-کشور-بلا-استفاده-است-ظرفیت-اسمی-کارخانه-های-سرب-و-روی-ایران-475-تن-است-

مدیر عامل سرب و روی ایران بابیان اینکه متأسفانه فقط ۴۰درصد ظرفیت کارخانه‌های سرب و روی در ایران مورداستفاده است، گفت: ۶۰درصد از توان تولید سرب و روی کشور بلااستفاده است.

 

به گزارش موج رسا; علی اصغر صفری در جشنواره جهاد گران علم و فاوری بسیج علمی و پژوهشی بابیان اینکه صنعت قالب استان زنجان سرب و روی است، اظهار کرد: کشور ایران سالانه ۱۶۰هزار تن تولید شمش سرب و روی دارد.

وی با اشاره به جایگاه کشور ایران در تولید روی، ابراز کرد: کشور ایران رتبه چهارم تولید شمش سرب و روی جهان را دارد.

مدیر عامل سرب و روی ایران بابیان اینکه ظرفیت کشور ایران در تولید شمش سرب و روی از ظرفیت فعلی بسیار بیشتر است، تصریح کرد: ظرفیت اسمی تولید کل کارخانه‌های سرب و روی کشور ۴۷۵تن است.

وی بابیان اینکه متأسفانه فقط ۴۰درصد ظرفیت کارخانه‌های سرب و روی در ایران مورداستفاده است، افزود: ۶۰درصد از توان تولید سرب و روی کشور بلااستفاده است.

صفری با اشاره به میزان نیاز جهان به شمش سرب روی، عنوان کرد: نیاز سالانه جهان به شمش سرب و روی ۱۴.۵ میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰کارخانه سرب و روی در ایران فعال است، خاطرنشان کرد: وجود معادن انگوران در زنجان بزرگ‌ترین مزیت برای کارخانه‌های سرب و روی است.

مدیر عامل سرب و روی ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ادامه داد: ایران در حوزه حمل‌ونقل تحریم است و برای ما حمل‌ونقل دریایی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا تأثیر زیادی در کار ما نداشت و ما از تحریم‌ها عبور کردیم، تأکید کرد: اکنون ما دچار خود تحریمی در حوزه صادرات سرب و روی هستیم.

مدیر عامل سرب و روی ایران با اشاره به بخش‌نامه عرضه و فروش شمش سرب و روی در بورس، افزود: این بخش‌نامه باعث شد تا مدت‌زمان صادرات بسیار طولانی شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عرضه شمش سرب و روی در بورس و طولانی شدن مدت‌زمان صادرات قیمت شمش سرب و روی کاهش ۱۰۰دلاری را شاهد بود، تصریح کرد: اکنون توان صادرات کارخانه‌های سرب و روی کاهش داشته است.

صفری با اشاره به تحریف فناوری ایران در حوزه سرب و روی، ادامه داد: تحریم فناوری ایران در حوزه روی بی‌معنی است چراکه ما به این فناوری دست پیداکرده‌ایم.

وی با اشاره به پروژه‌های بهبود در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، عنوان کرد:۱۸طرح بهبود انجام‌شده باعث کاهش وابستگی ما به خارج و صرفه‌جویی انرژی شده است.

مدیر عامل سرب و روی ایران خاطرنشان کرد: با طرح‌های اجراشده در ۶ماهه نخست ۱۰میلیارد تومان ذخیره انرژی داشته‌ایم و تولید نیز هیچ کاهشی نداشته است.

وی با اشاره به پروژه اورهال شدن کوره کالدو در زنجان، تصریح کرد: اورهال کردن کوره کالدو توسط جوانان ایرانی انجام شد که کار بسیار مهمی است.

مدیر عامل سرب و روی ایران بابیان اینکه عیار شمش‌های سرب و روی تولیدی ایران بسیار بالا است و در دنیا نظیر ندارد، خاطرنشان کرد: عیار شمش‌های سرب و روی ایران ۹۹.۹۹ درصد است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر