logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۳۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

حواس مان به انتخابات هست؟

حواس-مان-به-انتخابات-هست؟

کمتر از سه ماه تا انتخابات مجلس یازدهم باقی است و به زودی ثبت نام نامزدها آغاز می شود.

به گزارش موج رسا; محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

ثبت نام نامزدهای  انتخابات مجلس یازدهم، پنج روز دیگر (از یکشنبه آینده) آغاز می شود.

مسیر تغییرات اساسی و سازنده در دستگاه اجرایی که اکنون دچار فشلی و نیمه تعطیلی شده، از تغییر در ترکیب و جهت گیری مجلس می گذرد. مجلس طبق قانون اساسی، ناظر و پرسشگر اصلی است و می تواند ضمن بازخواست، دولت را به مسیر عقلانیت و تدبیر و تلاش بازگرداند.

تصویب برنامه پنجساله توسعه، بودجه های سالیانه، رای اعتماد به وزرا یا سوال و استیضاح و برکناری آنها، و سوال و استیضاح رئیس جمهور و حتی رای به عدم کفایت وی، از جمله مسئولیت ها و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و اعمال این حق، حضور نمایندگانی مستقل و متعهد و کاربلد در مجلس را می طلبد.

کمتر از سه ماه تا انتخابات مجلس یازدهم باقی است و به زودی ثبت نام نامزدها آغاز می شود. نباید اهمیت مسائل و چالش های روزمره، طیف های دلسوز و انقلابی و خدمتگزار را از اهمیت ثبت نام کافی افراد متعهد و صاحب نظر برای انتخابات مجلس غافل کند.

از همین حالا باید برای ترکیب تخصصی کمیسیون ها که در ادوار مختلف، گاه با کمبود افراد اهل فن مواجه شده، تدبیر کرد. و برای راهبرد ایجابی و برنامه های عملیاتی مجلس آینده در حوزه تدابیر کلان اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی، و شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات تدارک نمود.

در حقیقت، فردای پیروزی انتخابات، تازه آغاز چالش هایی به مراتب مهم تر از خود انتخابات و پیروزی در این ماراتن است. روزمرگی ها نباید نیروهای خدوم و دلسوز را از انتخابات خطیر نهادی که بر دولت اِشراف و نظارت دارد و نهاد مسئول قانونگذاری در کشور است، غافل کند. و این البته غیر از ضرورت همفکری و هم افزایی و ائتلاف نیروهاست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر