logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۳۷۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی شهری در زنجان به حد نیاز انجام نشده است/ دولت سیاست حل مشکلات حاشیه شهرها را دنبال می کند

بازآفرینی-شهری-در-زنجان-به-حد-نیاز-انجام-نشده-است-دولت-سیاست-حل-مشکلات-حاشیه-شهرها-را-دنبال-می-کند-

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص بازآفرینی شهری، ابراز کرد: به نظر می رسد که در حد و اندازه نیاز بازآفرینی شهری در زنجان انجام نشده است.

 

به گزارش موج رسا; سید محمد پژمان در در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به هفته بسیج و تبریک این هفته به بسیجیان و ملت ایران، اظهار کرد: در سایه این شجره طیبه کشور آثار بسیار مثبتی به ویژه در حوزه امنیت شاهد بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به تنگنا و فشار های اقتصادی وارده بر مردم شریف زنجان، تصریح کرد: مردم زنجان با اطمینان به تدبیر مسئولان نظام و برای جلو گیری از سوء استفاده دشمنان با حضور خود در اجتماع سرآغاز یک سلسله اتفاقات شده اند که این نشان از خوش نامی مردم حسینی زنجان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص بازآفرینی شهری، ابراز کرد: به نظر می رسد که در حد و اندازه نیاز، بازآفرینی شهری در زنجان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ما دولتی ها همیشه برای اجرای کار ها منتظر این هستیم که از خرانه پولی واریز شود و کار را انجام دهیم، عنوان کرد: اگر پولی از خزانه واریز نشود کار ها متوقف می شود.

پژمان با اشاره به حاشیه شهر و حاشیه نشینان، خاطر نشان کرد: این بافت ها دارای یک سری نارسایی های مفرط و گسترده و عمیق هستند.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در مرحله اول ساکنین را آسیب پذیر کرده است، ادامه داد: آسیب های اینها به ابعاد امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشیده است، از محدوده حاشیه شهر فراتر رفته و کل شهر را در بر گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضرورت حل مسائل حاشیه شهر و حاشیه نشینی بسیار جدی است، بیان کرد: در این مناطق ساختمان ها غیر مقاوم است و کیفیت لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ابعاد حل این مشکل به گستره همه موضوعات قابل شناسایی است، ادامه داد: در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روبنایی و... مشکل داریم.

پژمان با اشاره به سیاست ها دولت، خاطر نشان کرد: بازآفرینی شهری یکی از سیاست های دولت است که به صورت جدی دنبال می شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای رفع مشکلات حاشیه نشینی، ابراز کرد: مبالغ قابل توجهی نسبت به توان کشور برای رفع این مشکلات تخصیص پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسائل با این نگاه که این مشکلاتی است که بدون کمک دولت نیز حل می شود، قابل حل است؛ افزود: پروژه های چند هزار میلیاردی بدون کمک دولت در این کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما ثروت آفرینی کنیم مردم از طرح ها استقبال می کنند، تصریح کرد: کدام یک از طرح و برنامه های ما به این اندازه برای مردم روشن است که مردم از راه قانونی به افزایش ثروت می رسند؟

پژمان با اشاره به اینکه مردم در حوزه اقتصادی بسیار باهوش هستند، افزود: اگر مردم بدانند که یک کاری صرفه اقتصادی دارد مردم استقبال می کنند.

وی بیان کرد: امروز ما در خصوص نوسازی شهری نیازمند یک استراتژی درست که ناشی از یک مطالعه دقیق، عمیق، اقتصادی و اجتماعی باشد هستیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر