logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۳۷۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

تحقق توسعه پایدار و تعامل در روستاها با هم افزایی دهیاران/ تحقیق، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات روستاها ضروری است

تحقق-توسعه-پایدار-و-تعامل-در-روستاها-با-هم-افزایی-دهیاران-تحقیق،-تجزیه-و-تحلیل-مسائل-و-مشکلات-روستاها-ضروری-است

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: تحقق توسعه پایدار و تعامل در روستاها با هم افزایی دهیاران امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهیاران به‌عنوان نهاد مردمی نقش سازنده‌ای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها ایفا می‌کنند و به خوبی می توانند با هدف تحقق توسعه پایدار، فضای تعامل و انسجام را در روستاها فراهم سازند.

صنعتی منفرد با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، افزود: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق پتانسیل‌های موجود در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار درسطح روستاها گام بردارند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره  در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده و بهره گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.

صنعتی منفرد با تاکید بر اینکه، با توجه به حوزه مشترک فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن و دهیاری‌ها براساس قانون عملکرد دهیاری‌های کشور، در مقطع کنونی بیش از پیش نیازمند مشارکت‌های مردمی و به خصوص دهیاری‌ها برای آبادانی روستاها هستیم، ادامه داد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش و پیگیری متصدیان امور روستاهاست و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی صورت پذیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: جامعه روستایی از نظر ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بوم شناختی و کالبدی تفاوت‌های عمده ای با جوامع شهری دارند و الگوی زندگی آنها متفاوت است که این موضوعات سبب شده تحقیق، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات روستا امری ضروری و حائز اهمیت تلقی شود.

وی یادآور شد: بنياد مسكن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد انقلابی، با توجه به نقش و عملكرد چندین ساله خود از جايگاه مهمی در توسعه کالبدی پایدار سکونت‌گاه‌های روستایی برخوردار بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر