logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۳۷۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
انتقاد استاندار زنجان از برخی اتفاقات در استان زنجان؛

با مدیری که منگنه لای کار می‌گذارد، برخورد شدید می‌کنم/ با سیاست بازی و حقه بازی می‌خواهیم تولید را حفظ کنیم؟/ پایانه صادراتی باید هرچه سریع‌تر در استان زنجان راه‌اندازی شود

با-مدیری-که-منگنه-لای-کار-می‌گذارد،-برخورد-شدید-می‌کنم-با-سیاست-بازی-و-حقه-بازی-می‌خواهیم-تولید-را-حفظ-کنیم؟-پایانه-صادراتی-باید-هرچه-سریع‌تر-در-استان-زنجان-راه‌اندازی-شود

استاندار زنجان با انتقاد از برخی اتفاقات روی داده در استان گفت: با مدیری که منگنه لای کار می‌گذارد، برخورد شدید می‌کنم.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه ما می‌توانیم بیشتر مواد وارداتی را در داخل تولید کنیم، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها باید به سمتی بروند که منجر به عقد قرارداد شوند.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم برخی شرکتها که در این مدت توانستند مواد اولیه خود را تولید کنند را در نمایشگاه شرکت دهیم، ابراز کرد: ما 162 میلیون دلار از گمرک زنجان و 240 میلیون دلار نیز از گمرکات صادرات داشتیم که نشان می‌دهد 78 میلیون دلار یعنی 32.5 درصد صادرات استان خارج از گمرک استان بوده که باید بررسی شود که چرا این اتفاق افتاده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه 85 درصد صادرات ما شمش فلزات بوده که چرایی کاهش این نیز باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید به مردم توضیح داده شود که این کاهش به چه دلیل بوده است، آیا کشور نیاز داشت که صادرات صورت نگرفت و یا برخی بخشنامه‌ها این اتفاق را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه باید از وزیر صمت در مورد چرایی این موضوع صحبت شود، گفت: اگر عدم صادرات به دلیل مصرف داخلی نباشد باید راهکاری پیدا کرد تا صادرات شمش فلزات به روال قبل برگردد.

حقیقی با بیان اینکه اصلی‌ترین مرکز صادرات استان زنجان ترکیه بوده به طوری که 67 درصد صادرات ما را شامل می‌شود، افزود: ایجاد شهرک صنعتی ترک‌ها در استان زنجان ضرورت دارد و باید این موضوع را به جد دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه در مورد افزایش کیفیت نیز باید بحثهایی انجام شود، عنوان کرد: برگزاری جلسات با بخش خصوصی باید مدنظر قرار گیرد و موضوع مهم دیگر اینکه باید آمارها را اصلاح کنیم و مرجع آمار باید گمرک باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پایانه صادراتی یکی از ضرورت‌های استان زنجان است، اظهار کرد: متاسفانه 11 سال است که روی این موضوع کار می‌شود، استان زنجان ویژگی خاصی دارد و در چهارصد کیلیومتری به 50 درصد منابع کشور و 50 درصد سرمایه کشور دسترسی داریم به همین خاطر ایجادپایانه صادراتی یکی از اولویت‌های این استان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند شاخص‌های استان را تغییر دهد، افزود: چرا در عرض 11 سال این کار به سرانجام نرسیده است، این سوال بزرگی است که باید توضیح داده شود که چرا این موضوع محقق نشده است؟ معاون شهردار پاسخ دهد که چرا زمین ها را قطعه قطعه کرده‌اند.

حقیقی با انتقاد از برخی کارهای صورت گرفته در استان خطرنشان کرد: جایی که قبلا در آنجا پمپ بنزین بوده دوباره پمپ بنزین زدند و باعث درگیری شده است، چرا مسئولان دقت و نظارت نداشتند و برخی کارها انجام شده که نباید انجام می‌شد. در پایانه صادراتی که نیاز استان بوده را بدون حل مشکل کارهای کرده‌اند که ما را نیز دچار مشکل کرده است چرا کارهایی را می‌کنیم که باعث می‌شود آنهایی که می‌خواهند کار کنند نیز گرفتار شوند.

وی بیان کرد: اکنون موضوعاتی در استان وجود دارد که مربوط به 40 سال پیش بوده که بنده در حال حل آنها هستم، برای چه باید این اتفاق بیفتد. پایانه صادراتی نیز یکی از این موضوعات است که 11 سال بلاتکلیف مانده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر ما به چیزی ایمان داشته باشیم آن کار درست می‌شود، اظهار کرد: روز گذشته از جایی بازدید داشتم که به جای مسئولان کارشناسان آمدند که البته بنده با این موضوع برخورد خواهم کرد.

وی اضافه کرد: فردی در کارخانه‌ای که تعطیل بوده چهار میلیارد تومان پول خرج کرده است، آن مدیر بیخود می‌کند که در روند کار اشکال ایجاد می‌کند، آن مدیر بیخود می‌کند که ذهنیت مردم را خراب می‌کند، شما اگر عرضه داشتید تا حالا در زمان تعطیلی سنگ روی سنگ می‌گذاشتید. اکنون در این بی‌پولی فرد دو میلیارد از آن چهار میلیارد را فقط حقوق داده است. خجالت نکشیدید این حرف را می‌زنید. البته بنده با این موضوع برخورد خواهم کرد. با سیاست بازی و حقه بازی می‌خواهیم تولید را حفظ کنیم؟ با این کارها می‌خواهیم تولید را حفظ کنیم؟ مگر نمی‌دانید کشور در چه وضعیتی است؟ به جای آرام کردن فضا و کارگران هر کسی برای خود به صورت شخصی کار می‌کند. ما 9 ماه در این زمینه کار کردیم و تا اینجا رساندیم و کار شروع می‌شود و در این میان هرکسی برای خود یک تزی می‌دهد.

حقیقی خطاب به برخی مسئولان گفت که اگر شما نمی‌توانید چهار نفر را کنترل کنید پس چه کاره هستید؟ عنوان کرد: خان و خان سالاری درست کردند اینها باید سرجایشان بنشینند و از قانون تمکین کنند، بنده روحیه‌ام اجازه نمی‌دهد که نسبت به برخی مسائل بی تفاوت باشم، آنها بیجا کردند آن حرفها را گفتند.

وی با بیان اینکه ما این همه زحمت می‌کشیم اما چهار نفر آدمی که کار نمی‌کنند و با لباس شخصی به آنجا می‌آیند به خاطر اینها می‌خواهند سیستم را به هم بزنند، گفت: می‌خواهند همه زحمات را هدر بدهند. 9 ماه است که وقت من را تلف کردند، بعد من بیایم به یکی باج دهم؟ کارها جلو رفته و اکنون این یک خطای بزرگی است و اگر من اینها را به مردم بگویم آنها چه خواهند گفت؟

استاندار زنجان با اشاره به اینکه به مردم بگویم که 30 یا 40 سال است که برخی این کارها را در استان کرده‌اند، عنوان کرد: به مردم بگویم که ما این همه تلاش کردیم کارخانه‌ای که تعطیل بوده را به اینجا رساندیم اما پنج قلدر که معلوم نیست به کجا وابسته هستند را نمی‌توانند در این استان کنترل کنند.

وی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات موجود در استان بیان کرد: اگر آقایی مشکل ندارد چرا در شورای برنامه ریزی رای او را باطل کردید، اگر این آقا مشکل ندارد چرا دادگاه به وی گفته که شما حق ندارید؟ پس چرا دوباره پیگیری می‌کند؟ چیزی که رای قوه قضاییه و همچنین رای شورای برنامه ریزی روی آن است. کارهای ما چرا باید این مدلی باشد؟ دلم از این می‌سوزد که اگر پایانه صادراتی زده شده بود اینجا گلستان می‌شد و نیاز به شغل نداشتیم و چنین دغدغه‌ای وجود نداشت.

حقیقی با بیان اینکه اگر پایانه صادراتی راه اندازی می‌شد نیاز نبود که ما برای آوردن هواپیما به استان این همه تلاش کنیم، گفت: همین شهرک صنعتی ترکها اگر در زنجان ایجاد می‌شد، سرمایه گذاری خارجی بالای 20 هزار میلیارد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی چیزها مسئله و مشکل ما نیست که باید تبدیل به مسئله شوند، افزود: اکنون یک ورزشگاه 15 هزار نفری را می‌خواستند بیرون بسازند، چرا این کار را کردند، می‌توانستند با یک دهم آن پول همین ورزشگاه داخل شهر را 15 هزار نفری کنند که تا 50 سال به دردمان می‌خورد.

استاندار زنجان تصریح کرد: اکنون آن ورزشگاه را خراب کنیم خدا را خوش نمی‌آید و اگر تکمیل کنیم نیز 30 میلیارد پول می‌خواهد، از کجا این 30 میلیارد را بیاورم؟ باید مقداری منطقی و درست عمل کرد.

وی با اشاره به رد شدن طرحی در شورای برنامه ریزی و قوه قضاییه در خصوص پایانه صادراتی گفت: کمیته ای باید تشکیل شود و این موضوع را از ابتدا تا انتها بررسی کند، این عددها و تاریخها باهم نمی‌خورد. باید دید که حق با چه کسی است.

حقیقی تصریح کرد: پایانه باید زنده شود و ما به این پایانه نیاز داریم و باید تکلیف‌مان را در این خصوص بدانیم.

وی با بیان اینکه وقتی استاندار جایی می‌رود مدیران و مسئولان باید آنجا حضور داشته باشند، افزود: بنده وقتی جایی می‌روم و می‌بینم فلان کس نمی‌آید، می‌دانم یعنی چه و برای چه نیامده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر