logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۳۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبرداد

فعالیت 80 هزار نفر روز در اردوهای جهادی زنجان/ سالانه 20 هزار فعالیت فرهنگی در زنجان برگزار می شود

فعالیت-80-هزار-نفر-روز-در-اردوهای-جهادی-زنجان-سالانه-20-هزار-فعالیت-فرهنگی-در-زنجان-برگزار-می-شود

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت:80 هزار نفر روز زنجان در قالب اردوهای جهادی در استان زنجان خدمات رسانی می کنند.

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،با تبریک هفته بسیج،اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج از 30 آبان ماه سال جاری آغاز شده و تا ششم آذر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که در طول 40 سال گذشته همواره منشا خیرات و برکات برای کشور بوده است، افزود: پیشرفت های کشور مدیون فداکاری ها و خدمات رسانی این قشر است.

این مسئول تصریح کرد: بسیج در همه عرصه‌ ها خوش درخشیده و امروز هم در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و برای سربلندی نظام اسلامی تلاش می کند.

 فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امرز تفکر بسیجی در جوامع اسلامی طلایه دار است، افزود: امروز بسیج هم در گام دوم انقلاب اسلامی نقش ویژه خود را ایفا خواهد کرد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند:"در گام دوم انقلاب شاهد جهادهای بزرگ،افتخارات درخشان و پیشرفت های شگفت آور خواهیم بود که برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت" که بسیج نیز با توجه به این بیانیه در گام دوم انقلاب خواهد درخشید.

 

*بسیج مولود انقلاب اسلامی

وی بسیج را مولود انقلاب اسلامی و میعادگاه جوانان مستعدد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل دینی عنوان کرد و گفت:بسیج با هدف حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در گام دوم تلاش می کند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه های بسیج در طول 40 سال گذشته همواره با برنامه و برای امید آفرینی در جامعه بوده است، گفت: یکی از برنامه های مهم بسیج محرومیت زدائی است که در این زمینه در استان گام های مطلوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 20 هزار برنامه فرهنگی به صورت سالانه از سوی بسیج، بیان داشت: این برنامه ها شامل برگزاری نشست های تخصصی، روشنگری، مسابقات است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج اگر چه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و رزمندگان زنجانی در 46 عملیات آفندی و پدافندی شرکت کرده و 3 هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند،افزود: بعد از جنگ تحمیلی نیز شاهد حضور مؤثر بسیج در عرصه‌ های مختلف هستیم.

سردار کرمی با اشاره به برنامه های بسیج در امر سازندگی کشور، گفت: امروز ۸۰ هزار نفر روز در استان زنجان در اردوهای جهادی در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی در ۲۰ زمینه تخصصی به ویژه در حوزه های عمرانی، آبادانی، نظم و امنیت کشور فعال است.

این مسئول از مرمت و احداث ۴۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی استان زنجان خبرداد و گفت:  تا پایان خرداد ماه سال آینده 500 طرح محرومیت زدایی، اشتغال، عمران و آبادانی را اجرایی می کند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به ورود بسیج در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: ۳۵ منطقه محروم و آسیب‌ پذیر در استان زنجان شناسایی و اردوهای جهادی در این مناطق برگزار می شود.

سردار کرمی با بیان اینکه بسیج در عرصه ورزشی نیز وارد عمل شده و فعالیت های مختلفی را انجام می دهد، گفت: ۵۰ سالن ورزشی در استان زنجان توسط سپاه و بسیج مدیریت و اداره می شود. 

وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان در عرصه های مختلف، گفت: بیشترین فعالیت این قرارگاه در حوزه های عمرانی است.

این مسئول از راه انداری میز خدمت در روستاهای استان زنجان خبرداد و گفت: برای حضور چشمگیر و انجام فعالیت ها این میز خدمت برای کاهش مشکلات مردم راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 36 پروژه از سوی این قرارگاه تا کنون در مناطق مختلف استان زنجان اجرا و 57 پروژه با 7 میلیارد تومان اعتبار تا پایان خرداد ماه سال آینده با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی استان اجرایی می شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت های بسیج در حوزه های آمادگی، گفت:بسیجیان با ساماندهی در قالب گردان ‌های مختلف اعم از واکنش سریع بیت المقدس، امام علی و عاشورا، آماده مقابله با هرگونه تهدید هستند.

 

*فعالیت گردان های سایبری  برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

سردار کرمی از فعالیت گردان های سایبری نیز برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ روانی دشمنان خبرداد و گفت: این گردان ها با رصد فضای مجازی پاسخی در خور به عملیات های دشمن می دهند.

وی یکی از برنامه های مهم بسیج را برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: سالانه 10 هزار نفر از مردم زنجان از کربلای ایران بازدید می کنند.

این مسئول فعالیت مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) بسیج اصناف زنجان را یکی از مراکز مهم خیری عنوان کرد و بیان داشت:  براساس تفاهم‌ نامه‌ ای که در کمیته امداد با بسیج اصناف کشور منعقد شده است، مرکز نیکوکاری در بازار و اصناف هم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در قالب این مرکز اصناف و بازاریان خیر می ‌توانند کمک ‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دست نیازمندان و افراد بی ‌بضاعت هر منطقه برسانند.

این مسئول بیان داشت: بسیج همواره در عرصه های مختلف حضور داشته و در گام دوم انقلاب نیز یاور انقلاب اسلامی است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر