logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۳۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بیش از 2.5 سال از واردات برنج‌های آلوده گذشت؛

بلاتکلیفی 500 تن برنج‌ آلوده اروگوئه‌ای در انبارهای استان زنجان

بلاتکلیفی-500-تن-برنج‌-آلوده-اروگوئه‌ای-در-انبارهای-استان-زنجان

با اینکه 33 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای در بهمن ماه سال 95 به کشور وارد شده اما با گذشت بیش از 2.5 سال از واردات این برنجها هنوز مشخص نیست که دولت با این برنجها چه خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; بهمن ماه سال 95 برنامه حمل حدود 33 هزار تن برنج اروگوئه‌ای به نام oura به استانهای مختلف کشور صادر شد، آلوده بودن این برنجها باعث شد تا اسفند ماه همان سال طی نامه ای از طرف شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام شد که استانها اجازه توزیع این برنجها به بازار را ندارند تا نتیجه آزمایشات مشخص شود.

بعد از مشخص شدن آزمایشات آلوده بودن این برنجها از طرف سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام شد و حتی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کردند که ما آلوده بودن این برنجها را اعلام کردیم و این برنجها قابلیت مصرف با توجه به استانداردهای تعیین شده ندارند.

حدود پانصد تن از این برنجهای آلوده اروگوئه‌ای در استان زنجان بوده که طبق آخرین اعلام مسئولان مرتبط در استان زنجان عنوان شده که هنوز این برنجها در انبارهای غله هستند.

بیشتر بخوانید:

واردات 33 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای به کشور

در برهه‌هایی که بحث برنجهای آلوده و بی‌تدبیری دولت در این خصوص در رسانه‌های مختلف مطرح شد، برخی مسئولان اعلام کردند که این برنجهای اروگوئه‌ای قرار است به کشور مبدا برگشت داده شوند.

وقتی خبری از برگشت برنجها به اروگوئه نشد همان مسئولان تغییر موضع داده و اعلام کردند که قرار است این برنجها به کشور دیگری صادر شود! حال با گذشت بیش از 2.5 سال نه تنها خبری از از برگشت نبوده بلکه صادرات این برنجها به کشور دیگر نیز به نوعی منتفی شده است اما دولت با بیخیالی عجیبی نه تکلیف این برنجها را مشخص می‌کند و نه حاضر شده به مردم توضیح داده و به خاطر حیف و میل بیت المال عذرخواهی نماید.

لازم به ذکر است که استانداردهای اعلامی در خصوص واردات برنجهای خارجی در سال 93 ابلاغ شده و قطعا پذیرفته نیست که مسئولان تغییر استانداردها را بهانه کنند، در این وضعیت اقتصادی و جنگی که دشمن علیه کشور در عرصه اقتصاد به راه انداخته نباید چنین بی تدبیری هایی ضربه دیگری به اقتصاد کشور وارد کند.

با اینکه بارها طی این سالها اعلام شده که برنجهای آلوده وارد کشور شده اما دولتی ها حاضر نیستند دلیل این بی توجهی ها را به صورت شفاف اعلام کنند بنابراین انتظار می‌رود قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده و مقصرین که باعث هدر رفت میلیاردها پول شدند را مجازات کنند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر