logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۳۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرماندار ماهنشان:

نبود سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از مشکلات واحدهای تولیدی ماهنشان است/ پیگیر تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان هستیم

نبود-سرمایه-در-گردش-و-تامین-مواد-اولیه-از-مشکلات-واحدهای-تولیدی-ماهنشان-است-پیگیر-تکمیل-زنجیره-تولید-ماهی-در-ماهنشان-هستیم

فرماندار ماهنشان با اشاره به مشکلات واحدهای غیر فعال در شهرستان ماهنشان گفت: نبود سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ماهنشان است.

مجتبی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد میزان تولید ماهی در ماهنشان اظهار کرد: به طور متوسط سالانه 9 هزار و 500 تن ماهی سرد آبی در ماهنشان تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از این تولیدات به تهران، شمال، آذربایجان غربی و شرقی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم در مزارع پرورش ماهی در این شهرستان فعالیت دارند و علاوه بر این برای خیلی از جوانان این شهرستان به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

فرماندار ماهنشان با اشاره به اینکه آبزی پروری در مدت هفت، هشت سال اخیر در شهرستان ماهنشان توسعه داشته است افزود: در این حوزه نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و همچنین ارزش افزوده در این حوزه از اولویت‌ها ما در شهرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده از کمترین آب با بیشترین تولید مهمترین اهداف ما در این حوزه است افزود: تکمیل زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های مهم دولت است.

نوری با اشاره به اینکه بدنبال تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان هستیم افزود: بدنبال این هستیم که تولید بچه ماهی و تولید خوراک ماهی و تونل انجماد در خود شهرستان انجام شده تا برای شهرستان ارزش افزوده ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا از سرمایه‌گذاران نیز استقبال می‌کنیم تا در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند و در این شهرستان زیر ساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

نسبت غیر بومی به بومی در معدن انگوران 60 به 40 است

فرماندار ماهنشان در مورد بکارگیری نیروهای بومی در معادن شهرستان ماهنشان به ویژه در معدن انگوران عنوان کرد: استفاده از نیروهای بومی از سیاست‌ها مهمی ما در سطح شهرستان و هم سیاست‌های واحدهای تولیدی مستقر در ماهنشان است.

وی با اشاره به اینکه با شرکت کالسیمین و شرکت‌های فرآوری و معادن فعال در این شهرستان جلساتی را در خصوص استفاده از نیروهای بومی منطقه برگزار کردیم افزود: استفاده از نیروهای بومی برای تولید کنندگان به لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه‌تر است.

نوری ابراز کرد: به دنبال این هستیم سرمایه‌گذاران منطقه از نیروهای بومی استفاده کنند و این قول را هم به ما دادند و کم‌کم این روند در شهرستان ماهنشان اتفاق می‌افتد و از واحدهای تولیدی ماهنشان نیز درخواست می‌کنیم اگر افراد بازنشسته‌ای در مجموعه دارند برای جایگزینی از نیروهای بومی منطقه استفاده کنند.

وی در مورد درخواست مردم منطقه در خصوص استفاده از ظرفیت‌های معدنی در توسعه راه‌های مواصلاتی ماهنشان افزود: ما بزرگترین معدن خاورمیانه در بخش انگوران داریم و درخواستی که از واحدهای تولیدی و معادن در این شهرستان داریم این است در برابر تولیدی که دارند به تکالیف اجتماعی خودشان نیز عمل کنند.

فرماندار ماهنشان ابراز کرد: یکی از این موارد که از دغدغه مردم منطقه نیز است مناسب نبود راه‌های مواصلاتی است که از طریق اعتبارات دولتی و غیره به دنبال رفع مشکلات راه‌های ارتباطی در شهرستان هستیم.

وی گفت: امسال بحث حذف گردنه چایرلو که کار پیمان سپاری آن انجام شده است که برای این پروژه 100 میلیارد مصوب شده که اعتبار آن از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گرفته شده است.      

نوری عنوان کرد: حذف 30 کیلومتر از گردنه چایرلو از محل اعتبارات هم دولتی و هم از اعتبارات ملی و معادن برای اجرای این پروژه استفاده خواهد شد.

وی افزود: روستاهایی هم که در نزدیکی معادن هستند پیگیری می‌کنیم از کمکهای این واحدها برای آبادانی و اصلاح راه‌های ارتباطی استفاده شود.

فرماندار ماهنشان در خصوص علت عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ماهنشان افزود: سرمایه‌گذاران به اختیار خود می‌تواند در هر جایی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند ولی در شهرستان ماهنشان زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا شده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر از 126 روستای ماهنشان نزدیک به 96 روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و همه روستاهای این شهرستان برق دارند و همچنین همه زیرساخت‌های لازم در هر دو شهرک صنعتی ماهنشان و دندی ایجاد شده است.

نوری افزود: راه ارتباطی زنجان به دندی و نیک‌پی به ماهنشان را سعی داریم ارتقا دهیم و سیاست دولت در منطقه نیز استقبال از سرمایه‌گذاران است.

وی در مورد علت غیرفعال بودن برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی انگوران شاید یکی از علت غیرفعال بودن واحدهای تولیدی مشکل تامین مواد اولیه باشد و گاها نبود سرمایه‌ در گردش و نبود نقدینگی می‌تواند باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر