logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۳۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان:

معلم حق‌التدریس و سرباز معلم بدترین روش جبران کمبود معلم/ آموزش‌وپرورش نیازمند کمک همه نهادها است

معلم-حق‌التدریس-و-سرباز-معلم-بدترین-روش-جبران-کمبود-معلم-آموزش‌وپرورش-نیازمند-کمک-همه-نهادها-است

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان گفت: معلم حق‌التدریس و سرباز معلم اگرچه به‌صورت مسکنی در دستور کار قرار دارد، بدترین راه‌حل‌های در نظر گرفته‌شده  برای جبران کمبود معلم در کشور است.

کمال اجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کمبود نیرو انسانی در آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: برای رفع موقت این نیازها راه‌هایی را آموزش‌وپرورش در نظر دارد.

وی با اشاره به طرح‌های آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود معلم، ابراز کرد: جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان، استخدام معلم جدید، طرح مهارت آموزان، طرح 2+2، سرباز معلم، کاهش طول تحصیل دانشجو معلمان به 3 سال، جذب دانشجویان ارشد و... از راه‌های جبران کمبود معلم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به اینکه مدیران و معاونان موظف به تدریس در مدارس شده‌اند، افزود: هر معاون و مدیر در مدارس  موظف به 6 ساعت تدریس در مدارس هستند.

وی بیان کرد: دور راه‌حل معلم حق‌التدریس و سرباز معلم اگرچه به‌صورت مسکنی در دستور کار قرار دارد، بدترین راه‌حل‌های در نظر گرفته‌شده برای جبران کمبود معلم در کشور است.

اوجاقلو بابیان اینکه هر نهاد دیگری به‌جز آموزش‌وپرورش اگر در امر آموزش و پروش دخالت کند به سیستم تربیتی و آموزشی کشور آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: تمامی نهاد ها باید به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

وی بابیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در قالب کاری آموزش‌وپرورش و در متد های آموزش‌وپرورش کمک کنند، تصریح کرد: تمامی نهاد ها باید امکانات خود را در اختیار آموزش‌وپرورش برای تربیت نسل جدید قرار دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پروش که مورد تائید رهبری است، عنوان کرد: این سند مبتنی بر بیانات امامین انقلاب، قرآن، نهج‌البلاغه و سایر اسناد بالادستی نظام اسلامی است.

وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان زنجانی در جشنواره‌های دانش‌آموزی، ابراز کرد: نسبت موفقیت‌ها دانش آموزان زنجانی در جشنواره‌ها به جمعیت دانش‌آموزی زنجان یک موفقیت بزرگ است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر