logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۳۵۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

صادرات ٣۵میلیون دلاری ۴۰ محصول دانش بنیان به ۲۱ کشور

صادرات-٣۵میلیون-دلاری-۴۰-محصول-دانش-بنیان-به-۲۱-کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس از صادرات ۳۵ میلیون دلاری شرکتهای این پارک خبر داد و گفت: برای سال ۱۳۹۸ ارتباطات مطلوبی با کشورهای همسایه و اروپایی شکل می گیرد.

به گزارش موج رسا; محسن پیلان نژاد مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی  پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: میزان فروش شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس، در سال گذشته حدود ۸۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این فروش در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، نرم افزار، الکترونیک، فناوری زیستی، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون و مکانیک پیشرفته و برخی از حوزه های نانو و نفت و گاز و شیمی بوده است. 

وی با بیان اینکه برخی قراردادها که بین شرکتها و صنعت متقاضی منعقد شده در راستای رفع نیاز فناورانه کشور بوده است، گفت: همچنین‌ انعقاد قراردادهای منجر به «رفع نیازهای فناورانه کشور» شامل ۴ قرارداد، به ارزش ۵۰ میلیارد ریال بین شرکتها و صنعت منعقد شده است.

وی با اشاره به میزان فروش شرکتهای دانش بنیان و استقبال صنایع گفت: بیش از ۳۲۲ میلیارد تومان از این فروش برای بیش از ۱۹۰ نوع محصول مربوط به ۲۵ شرکت حوزه دارویی، تجهیزات پزشکی و سلامت بوده است.

وی در خصوص گزارشی که در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس اخذ شده است، تاکید کرد: بیش از ۳۵ میلیون دلار صادرات برای ۴۰ محصول در حوزه های مربوط به نفت و گاز، پزشکی و دارویی، اتوماسیون و فناوری اطلاعات به بیش از ۲۱ کشور انجام گرفته است.

به گفته وی، از طرفی ۱۶ عنوان پروژه تحقیق و تولید مشترک با طرف های خارجی  به ارزش ۲۱ میلیون یورو با ۹ کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی مشخصی برای تسهیل در صادرات محصولات برای شرکت ها انجام شده است و برای سال ۱۳۹۸ ارتباطات مطلوبی با کشورهای همسایه و برخی از کشورهای اروپایی در حال شکل‌گرفتن است. همچنین تاکنون به برخی کشورهای آسیای شرقی، خاورمیانه، اروپایی و آفریقایی صادرات داشته‌ایم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر