logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۳۵۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

مطالبه مردم کم کردن زمان دادرسی‌ها است/ نقش مهم وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در دادرسی عادلانه

مطالبه-مردم-کم-کردن-زمان-دادرسی‌ها-است-نقش-مهم-وکلا-و-کارشناسان-رسمی-دادگستری-در-دادرسی-عادلانه

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به مطالبات مردم از قوه قضاییه گفت: مطالبه مردم از ما کوتاه کردن زمان دادرسی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در همایش ملی نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در دادرسی عادلانه با اشاره به نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: امروزه کمتر پرونده‌ای در دادگستری وجود دارد که کارشناسان رسمی دادگستری و یا وکلا در آن دخالت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  در اغلب پرونده‌ها یکی از کارشناسان رسمی دادگستر و یا وکلای دادگستری دخالت دارند ابراز کرد: نقش این دو قشر در دادرسی عادلانه بسیار مهم است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادرسی عادلانه در نظام و حکومت اسلامی یک هدف مقدس است، تصریح کرد: برخی از حکومت‌های عرفی دنیا نیز به دنبال دادرسی عادلانه هستند.

وی بابیان اینکه هر چیزی که پیشینه فقهی و اسلامی دارد و در اسلام توصیه‌شده است اجر و پاداش دارد عنوان کرد: دادرسی عادلانه یک هدف مقدس در حکومت اسلامی است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه وکلا و کارشناسان دادگستری در این حرکت مقدس و صدور حکم عادلانه نقش دارند خاطرنشان کرد: آثار و برکات آن حکم عادلانه از باران بعد از 40 سال خشک ‌سالی بهتر است.

وی بیان کرد: وکلا کارشناسان رسمی دادگستری به همان میزان که در ثواب و اجر حکم عادلانه سهیم هستند در عقوبت آن حکم ناعادلانه نیز سهیم هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خطاب به وکلا  کارشناسان رسمی دادگستری ابراز کرد: اگر بگوییم شما سهامداران  عدالت هستید گزاف نگفته‌ایم.

وی بابیان اینکه وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری جزو خانواده قوه قضاییه هستند افزود: ما شمارا از خود جدا نمی‌دانیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضاییه تأکید کرد: همه باید دررسیدن به اهداف این برنامه‌ها تلاش کنیم چراکه این برنامه خوبی است و مورد تائید رهبر می‌باشد.

وی عنوان کرد: در دادرسی عادلانه قاضی، وکیل و کارشناس رسمی دادگستری بیشترین سهم رادارند و سایر افراد نیز نقش دارند ولی اداره این امر با ما است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به روند طولانی رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری خاطرنشان کرد: کم کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مطالبات مردم از ما است.

وی با اشاره به اینکه دادرسی باید در زمان مناسب انجام شود افزود: ر اقدام خوب در وقتش اثربخش است و هر کار خوب در غیر وقتش اضافی است.

صادقی نیارکی بابیان اینکه در اعراض افراد به نظر کارشناسی و بالا رفتن تعداد کارشناسان سقفی وجود ندارد تصریح کرد: باید این موضوع مدیریت شود و تا یکجا ادامه اعتراض وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توزیع عادلانه کار بین کارشناسان رسمی دادگستری عنوان کرد: این مشکل حل‌شده است و توزیع عادلانه کار بین کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به فرهنگ حضور وکیل مدافع در کنار مردم در دعاوی حقوقی و کیفری بیان کرد: باید این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر