logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۳۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در جامعه

ضرورت-ترویج-فرهنگ-بیمه-در-جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ بیمه ای در جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه در چند دهه اخیر اقدامات مطلوبی در راستای معرفی و تبلیغ بیمه و جزییات آن در جامعه شده است، ولی هنوز طبقات پایین جامعه با آن آشنایی ندارند.

به گزارش موج رسا;آیت الله علی خاتمی امروز در دیدار با دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل بیمه میهن کشور و همچنین اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای استان با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه همواره در کمین نشسته اند و غیرقابل پیش بینی است، افزود: ترکیدگی گاز، خاکبرداری های غیراصولی، زلزله، سیل و مواردی از این دست در برخی موارد بروز خسارت های ناگواری را موجب می شوند که ورود بیمه به عنوان پشتوانه در جبران و کاهش خسارت ها امر پسندیده ای است.

وی بر لزوم ارتقا جایگاه بیمه در جامعه از سوی شرکت های بیمه ای و متولیان امر تاکید کرد و یادآور شد: باید فواید بیمه بین عموم روشن و بازگو شود تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه صحبت هایش برای فعالان صنعت بیمه کشور و استان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

*تشکیل شوراهای شرکت های بیمه ای با هدف پاسخگویی است

در بخش دیگر این دیدار دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در صحبت هایی با اشاره به فعالیت شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه ای در استان ها گفت: این تشکل های بیمه ای در استان ها با هدف پاسخگویی به مسائل مرتبط با بیمه و نیز ترویج و معرفی بیش از پیش رشته های مختلف بیمه ای تشکیل شده است. 

سید محمد کریمی، بیمه را پیام آور آرامش و آسایش برای مردم عنوان کرد و افزود: این صنعت تلاش می کند، امکانات مطلوب را طوری فراهم کند تا مردم در رفاه و آرامش زندگی کنند.

وی بیمه را یکی از مولفه های توسعه یافتگی در هر جامعه ای بیان کرد که با اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات مختلف رشته های بیمه ای، زمینه برا رونق کسب و کار و تولید را در پی دارد.

کریمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در کشور و توجه به اهمیت این مساله اظهار کرد: صنعت بیمه به عنوان پشتوانه تولید، خیال سرمایه گذار را راحت می کند تا با فراغ بال قدم در مسیر سرمایه گذاری بردارد. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، در ادامه صحبت هایش با اشاره به جایگاه صنعت بیمه از دید روحانیون بیان کرد: امام راحل(ره) اولین شخصیت مذهبی کشور بودند که در سال1340 بر این مهم مهر تایید زدند و در ادامه مقام معطم رهبری با دید روشن به مفهوم بیمه، عدل بیمه را پذیرفتند. 

وی، از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد، در خطبه های نماز جمعه به دلیل اعتماد مردم به جایگاه روحانیت مزایای صنعت بیمه برای عموم بازگو شود تا برای معرفی بیش از پیش این مفهوم قدم برداریم.

کریمی در صحیت هایش به وقوع حادثه در اشکال مختلف اشاره کرد و اینکه هر دو طرف متضرر می شوند، ادامه داد: راه اندازی صندوق خسارت ها از سوی بیمه در راستای کمک به مرتفع کردن رویدادهای تلخی است که خانواده ها گریبان گیر آن شده اند. 

این فعال صنعت بیمه کشور اهمیت و جایگه بیمه های مرتبط با زندگی را یادآور شد و گفت: شان و جایگاه مردم ایران به حدی بالا است که ما در اهدافمان به دنبال رسیدن به ضریب نفوذ7 هستیم و این مهم تنها در سایه تعامل و یکپارچگی بین شرکت های بیمه ای، فعالان بیمه، عموم مردم و بخصوص روحانیون محقق می شود. 

وی برآوردن آرامش و آسایش را آرمان بلند شرکت های بیمه ای بیان کرد و متذکر شد: امید که مردم این مهم را صدقه جاریه خود قرار دهند تا برای مقابله با جبران خسارت ها قدم هایی برداشته شود.

*بهره مند شدن از ظرفیت روحانیون برای معرفی مفهوم بیمه

در بخش دیگری از این دیدار مدیر عامل شرکت بیمه میهن کشور، بهره مند شدن از ظرفیت روحانیون به دلیل نفوذ و جایگاه شان بین عموم جامعه برای معرفی مفهوم بیمه تاکید کرد و گفت: بی شک تبلیغ این مفهوم از سوی ائمه جمعه که وجودشان مایه خیر و برکت است بر اهمیت این کار خواهد افزود. 

داریوش محمدی با بیان اینکه بخشی از مشکلات صنعت بیمه از سوی دست اندرکاران آن حل شده است، اضافه کرد: تنها در سایه تعامل و وفاق می توان مانع سد راه توسعه صنعت بیمه را برداشت.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، هدفگذاری برای ضریب نفوذ بیمه ای7 در کشور را یادآور شد و گفت: این عدد ضریب نفذ بیمه در کشورهای توسعه یافته است و رسیدن به آن در کشور نیازمند ساز و کار فرهنگی است.

سید محمد کریمی، در دیدار با اعضای شورای هماهنگی شرکت ها و روسای شرکت های بیمه ای استان زنجان که در محل ستاد سرمایه گذاری برگزار شد، با تاکید بر بالا بردن نفوذ بیمه در جامعه بیان کرد: هیچ راهی جز با تعامل و همکاری نزدیک دست یافتنی نیست و در این راه ارتباط تنگاتنگ و همسو کردن تفکار و عقاید کلید راه خواهد بود. 

وی تلاش مدیران و شرکت های بیمه ای در تهران را در تدوین مقررات، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، برنامه ها، استراتژی ها متذکر شد و افزود: بی شک انعکاس نتایج برنامه های تبیین شده از سوی مدیران استانی راهگشای توسعه فرهنگ بیمه ای خواهد شد و تبدیل استراتژی ها به راهبرد برای ما اهمیت دارد. 

کریمی بهره بردن از ایده های فعالان صنعت بیمه ای برای سیاستگذاری های آینده این صنعت را مهم دانست و ادامه داد: در وهله اول انسجام مدیران شرکت های بیمه ای استان ها برای سندیکا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و برای آینده این صنعت راهی جزء تعامل وجود ندارد. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران استانی را مجریان صنعت بیمه در کشور معرفی کرد و ادامه داد: اگر دغدغه ای در این رابطه داریم، تنها در کنار هم بودن چاره راه است و باید از افکار همدیگر برای پیشبرد امور بهره مند شویم. 

وی با اعلام اینکه اکنون33 مدیر عامل شرکت های بیمه ای کشور عضو سندیکای بیمه گران هستند، اضافه کرد: هر کدام از این مدیران افراد علمی و باتجربه در بیمه کشور محسوب می شوند و این ظرفیت مهمی برای آینده این صنعت است.

کریمی سندیکای بیمه گران را یک تشکل غیردولتی معرفی کرد که برای خدمت به عموم مردم آماده بهره بردن از نظرات و پیشنهادهای تمامی مدیران و فعالان بیمه ای است.

این فعال صنعت بیمه کشور، با اشاره به 19 آبان ماه به عنوان زنگ بیمه در مدارس اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ بیمه ای در کشور باید به سراغ مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها برویم، شاید روزی دانش آموزی بر صندلی بیمه مرکزی تکیه بزند و نباید از دانش آموزان که در سن الگوپذیری هستند، غافل باشیم.

وی با بیان اینکه عموم مردم از مباحث بیمه ای چندان اطلاعی ندارند و ترویج آن از سوی صدا و سیما، رسانه های کاغذی و شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، فراهم کردن بستر آرامش و آسایش عموم از طریق بیمه را یادآور شد و اظهار کرد: در این راستا توسعه بیمه های زندگی در رشته های متعدد به عنوان پشتوانه خانوارها بسیار مهم است.

کریمی، آشنا شدن مردم با رشته های مختلف بیمه ای را در ارتباط دوسویه با شرکت ها و نمایندگان بیمه ای مهم دانست و گفت: خروجی این مهم در رونق بازار بیمه کشور نمود خواهد کرد و این در اقتصاد کشور بسیار مهم است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، راه اندازی کارگروه های مختلف در شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه ای را ستود و افزود: معرفی فعالیت های این شورا و برگزاری جلسات مستمر با حضور مدیران بیمه ای نشان از نقطه امید برای صنعت بیمه در استان زنجان است. 

وی نظام مند کردن تمامی برنامه های شورا هماهنگی شرکت های بیمه ای را یادآور شد و ادامه داد: بی شک رسیدن به شریب نفوذ بیمه ای 7 در ارتقاء ظرفیت های شغلی این صنعت اهمیت دارد و نسل های بعدی نیز از خدمات و دستاوردهای آن بهره مند خواهند شد.

همچنین با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل بیمه میهن و اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای استان زنجان؛ زنگ بیمه در زنجان نواخته شد.

همزمان با سفر یک روزه دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل شرکت بیمه میهن کشور و هیات همراه، زنگ بیمه در مدرسه فرشته زنجان به صدا درآمد.

در این مراسم که همزمان با روز 19 آبان زنگ بیمه در تمامی مدارس کشور زده شد، دانش آموزان با برخی از مفاهیم بیمه ای در قالب پرسش و پاسخ آشنا شدند. 

در بخشی از این مراسم برنامه های شاد و متنوعی از شرکت بیمه میهن استان زنجان با هماهنگی به عمل آمده برگزار شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر