logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۳۵۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

پذیرش 36 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان/ تکمیل کارخانه داروسازی دانشگاه نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است

پذیرش-36-دانشجوی-خارجی-در-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-تکمیل-کارخانه-داروسازی-دانشگاه-نیازمند-70-میلیارد-تومان-اعتبار-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از پذیرش 36 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جلسه شورای دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ سازمانی درعین‌حال که وظیفه آموزشی و پژوهشی دارد، اظهار کرد: در حوزه خدمات پزشکی هم باید ارائه خدمات کند.

وی با اشاره به تأسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1365، ابراز کرد: ما در 32مین سالگرد دانشگاه علوم پزشکی زنجان به‌عنوان یک سازمان منفک از دانشگاه‌های سراسری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بابیان اینکه 67 رشته در دانشگاه علوم پزشکی در حال تدریس است، افزود: یک‌رشته در مقطع  کاردانی، 16 رشته در مقطع  کارشناسی، 23 رشته در رشته در مقطع  ارشد،  3 رشته در مقطع  دکتری حرفه‌ای، 3 رشته در مقطع PHD، 11 رشته در مقطع  دکتری تخصصی بالینی و 2 رشته در مقطع  فوق تخصصی در حال تدریس در دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  هیئت‌علمی 389،  12نفر با رتبه علمی استاد ، 65دانشیار  252نفر استادیار 60و  مربی مشغول به کار هستند.

قزلباش با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: 4353 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجوهای دانشگاه علوم پشکی زنجان تصریح کرد: امسال 20 درصد افزایش جمعیت دانشجویی را شاهد هستیم و این امر موجب افزایش تراکم دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی زنجان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کاهش دانشجو در دانشگاه‌های آزاد، ابراز کرد: تا 5 سال دیگر در دانشگاه‌های دولتی کاهش دانشجو وجود نداد ولی احتمال کاهش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی بعد از 5 سال نیز احساس می‌شود.

وی بیان کرد: 56.15 درصد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی در دانشکده پزشکی هستند و دانشکده پزشکی دانشکده مادر است.

قزلباش بابیان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد رشته‌های تخصصی در دانشکده دندانپزشکی هستیم و در این خصوص ظرفیت خوبی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: توسعه الگوی دانش میان‌رشته‌ای مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است و این کار بسیار کاربردی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بابیان اینکه علی‌رغم چندین سال پیگیری امسال برای اولین بار توانستیم 36 دانشجو خارجی را در دانشگاه علوم پزشکی زنجان پذیرا باشیم، افزود: این دانشجویان از کشورهای عراق، پاکستان و یمن هستند و مهم این است که دانشگاه‌ها در راستای یک کار مهم درحرکت هستند.

وی با اشاره به احداث کارخانه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: برای تکمیل این کارخانه 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قزلباش بابیان اینکه فاز یک این کارخانه پیشرفت خوبی دارد افزود: برای افتتاح فاز یک این کارخانه به 16 میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی زنجان 3 تشکل دانشجویی، 12کانون فرهنگی و هنری، 14 انجمن علمی و 19 نشریه دانشجویی در دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی بیان کرد: 8خوابگاه دولتی، 2 خوابگاه استیجاری و 10 خوابگاه خودگردان به دانشگاه علوم پزشکی زنجان خدمات ارائه می‌دهند.

 وی با اشاره به شاخص‌های امید به زندگی در زنجان گفت: امید به زندگی در زنجان 79.35 سال است و که امید به زندگی برای خانم‌ها  81 و آقایان 79 سال است.

قزلباش  با اشاره به اینکه 8 برابر جمعیت استان زنجان در دانشگاه علوم پزشکی آزمایش انجام می‌شود تصریح کرد: بیش از 7 میلیون آزمایش در سال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام‌شده است.

وی کمبود فضای آموزشی، کمبود تشکیلات آموزشی، انگیزه پایین دانشجویان و اساتید و کمبود نیروی انسانی را از چالش‌ها دانشگاه علوم پزشکی معرفی کرد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر