logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۳۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پژوهش را باید به دانشگاه ها سپرد/ حوزه گردشگری ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارد

پژوهش-را-باید-به-دانشگاه-ها-سپرد-حوزه-گردشگری-ظرفیت-خوبی-برای-ایجاد-اشتغال-دارد

استاندار زنجان با اشاره به جایگاه دانشگاه ها در بحث پژوهش گفت: پژوهش را باید به دانشگاه ها سپرد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه شورای آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان زنجان با اشاره به زلزله استان آذربایجان شرقی و تسلیت به هم وطنان داغ دیده اظهار کرد: زنجان نیز در این زلزله به کمک هم وطنان شتافت.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه ها در بحث پژوهش ابراز کرد: پژوهش را باید به دانشگاه ها سپرد چرا که دانشگاه بهتر می تواند دانش را به عمل تبدیل کند و به روز است.

استاندار زنجان با بیان اینکه گفتمان در زمینه پژوهش باید به کار تبدیل شود تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد ما در کارگروه تحقیق و پژوهش بر تصمیم گیری متمر کز می شویم.

وی با اشاره به نقش کار گروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در حوزه تصمیم سازی خاطر نشان کرد: طرح های کلان پژوهشی آمایش سرزمین، توسعه پایدار منظومه های روستایی باید با محوریت صاحب نظران دانشگاهی تهیه و تدوین شود.

حقیقی با اشاره به توان علمی و دانشگاهی موجود در استان افزود: چرا باید توان پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برای استان های دیگر انجام شود؟

وی با اشاره به سفر کابینه دولت به استان زنجان افزود: این حجم از سفر های مسئولین کشوری باعث شتاب در روند توسعه استان شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مشاغل خدماتی 27 درصد نسبت به میانگین آمار کشوری پایین تر است افزود: حوزه گردشگری ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد این دست از مشاغل دارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر