logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۳۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بانک‌ها نقش موثری در رونق تولید استان دارند/ درخواست افزایش تسهیلات واحدهای تولیدی به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد

بانک‌ها-نقش-موثری-در-رونق-تولید-استان-دارند-درخواست-افزایش-تسهیلات-واحدهای-تولیدی-به-معاون-اول-رئیس-جمهور-ابلاغ-شد

استاندار زنجان با اشاره به موضوع افزایش تسهیلات واحدهای تولیدی گفت: درخواست افزایش تسهیلات واحدهای تولیدی به حضور معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در شورای هماهنگی بانک‌ها با تسلیت به خانواده‌های حادثه دیده زلزله اخیر اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم‌های مختلف در سطح استان جهت دریافت گزارشات خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شدند که خوشبختانه در استان زنجان مسئله خاصی نبود.

وی با اشاره به اینکه اعلام آمادگی کمک رسانی به مناطق زلزله زده را کردیم تصریح کرد: 200 چادر به منطقه زلزله زده ارسال شد و جهت کمک‌رسانی در منطقه زلزله زده نیز اعلام آمادگی کردیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اقدامات موثر بانک‌ها در رونق تولید و فعالیت چرخه تولید در استان زنجان ابراز کرد : با اقداماتی موثری که بانک‌ها در سطح استان زنجان داشتند اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی داده نشد و علاوه براینکه واحدی تولیدی تعطیل نشد تعدادی از واحدها نیز به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه در ملاقاتی که معاون اول رئیس جمهور داشتیم از زحمات و همکاری بانک‌ها تقدیر کردم و درخواستی هم در ارتباط با بانک‌ها هم داشتیم عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌ها بالا رفته و تسهیلاتی که به واحد‌های تولیدی داده می‌شود کارساز نیست و حداقل این میزان به 10 میلیارد تومان افزایش یابد تا کمی گشایش‌ها اتفاق بیفتد.

حقیقی ابراز کرد: همه ما به عنوان مدیران غیربانکی وظفیه داریم از بانک‌ها دفاع کنیم و دفاع از اقدامات بانکها به صورت منطقی و اصولی باید باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که داریم افزایش 32 درصدی در ارائه تسهیلات داشتیم که در جای خود اقدام خوبی است و باید دفاع کنیم تا آمارهای دروغ جایگزین آمارهای حقیقی نشود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عمکلردهای کلی تهیه شود تا در گزارشی که در هفته آینده قرار است برای مردم ارائه شود اطلاع رسانی شود عنوان کرد: عملکرد بانک‌ها نیز یکی از مواردی است که در هفته آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در مورد اجرای تصمیمات گرفته شده در جلسات عنوان کرد: تصمیماتی که در جلسات گرفته می‌شود به مرحله اجرا برسد و بانک‌ها ضمانت‌نامه‌هایی را که در چارچوب قانون می‌پذیرند عمل کنند.

حقیقی عنوان کرد: درخواست ما از بانک‌ها در چارچوب قانون بوده و خواسته‌ها ما از بانک‌ها خارج از چارچوب قانون نیست و نیازی نمی‌بینیم که کار غیر قانونی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌ای هم جهت بررسی دغدغه‌های بانک‌ها تشکیل شود تا به مسائل و مشکلات بانک‌ها نیز رسیدگی کنیم افزود: از طرفی هم نباید این موضوع را فراموش کنیم که امکان دارد عده‌ای فرصت طلب وجود داشته باشد تا در حوزه تسهیلات از فرصت‌های ایجاد شده به نفع خود استفاده کند و اگر اثبات شود که کسی از زمینه‌های ایجاد شده سوء استفاده کرده اعلام شود تا برخورد قانونی انجام شود.

استاندار زنجان در مورد موضوع مطرح شده در مورد مقاومت برخی از شعبات بانک‌ها در مورد ضمانت‌های زنجیره‌ای در ارائه تسهیلات مقاوم سازی روستایی افزود: اگر هر شعبه‌ای در این راستا مقاومت کرد به صورت مکتوب به شعبه مرکزی اعلام شده و یک نسخه از آن نیز برای بنده ارسال شود.

وی در پایان در مورد برگزاری انتخابات عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا انتخابات باشکوهی را برگزار کنیم و همه ما از مردم و مسئولان وظیفه داریم یک انتخابات باشکوهی را برگزار کنیم.

حقیقی تاکید کرد: ما در انتخابات واقعا می‌خواهیم قانون انتخابات اجرا شود تا شائبه‌ای ایجاد نشود و اجرای قانون انتخابات نیز این است که انتخابات سالم بوده و با رقابت در فضای امن و باشکوه بیشتری برگزار شود و همه در برگزاری ارکان انتخابات وظیفه دارند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر