logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۳۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

مقاومت شیعه را به قدرت جهانی تبدیل کرد

مقاومت-شیعه-را-به-قدرت-جهانی-تبدیل-کرد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان گفت: مقاومت شیعه را از جمعیت 6 نفره به یک قدرت جهانی تبدیل کرد.

به گزارش موج رسا;آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در نشست سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان به مناسبت روز استکبارستیزی با اشاره به مذاکرات بین دو کشور ایران و عراق بعد از هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در این مذاکرات هیچ کسی نگفت مذاکره یا مقاومت چرا که ایران در موضع قدرت بود.

وی بیان کرد: ایران بعد از هشت سال دفاع مقدس یعنی زمانی که دشمن می خواست حقوق ایران را پایمال کند؛ اقتدار خود را به اثبات رساند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعد از هشت سال ایران و عراق باهم از موضع قدرت گفت و گو کردند، ابراز کرد: اینجا یک مذاکره عاقلانه و عادلانه و منطقی شکل گرفت و هیچ کسی مخالف این نوع مذاکره نبوده و نیست.

وی عنوان کرد: مذاکره در زمانی که آمریکایی ها حق مسلم ایران را در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت نمی شناسند، درست نیست.

دولابی با بیان اینکه اسرائیلی ها صد ها کلاهک هسته ای دارند، خاطر نشان کرد: رهبر و ملت ایران بارها اعلام کرده اند که ما سلاح هسته ای را حرام می دانیم و به سمت کلاهک هسته ای حرکت نمی کنیم و بازرسی ها نیز این را تایید کرده است ولی در این حال ایران به داشتن بمب هسته ای محکوم می شود.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته که نتیجه آن منجر به معاهده برجام شد، افزود: ایران بعد از این قرارداد به برجام متعهد بود ولی آنها نه تنها به وظایف خودشان پایبند نبوده و حقوق ما را نداده اند، بلکه بیش از پیش تحریم های بیشتری را نسبت به ایران اعمال کرده اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در چنین شرایطی که یک طرف خودش رابه هیچ یک از قوانین بین المللی پایبند نمی بیند در حالی که طرف دیگر به تمام قوانین پایبند بوده است، سئوال مقاومت یا مذاکره معنای متفاوتی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط دیگر جای مذاکره نیست، ادامه داد: کسانی که خودشان بانیان برجام بوده اند و یک زمانی از برجام دفاع می کردند اکنون بی اعتماد بودن آمریکا را بیان می کنند و دکتر روحانی می گوید دیوانه است کسی که دومرتبه با شما مذاکره کند.

دولابی با اشاره به خسارات وارده بر کشور توسط معاهده برجام، عنوان کرد:برای مذاکره بعدی، اول آمریکایی ها باید خسارت های وارده به ایران از جمله عقب ماندگی ما در بحث هسته ای، هزینه دوری دانشمندان ما را از فضای تحقیقاتی و هزینه کاهش شتاب کاری را بپردازند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سئوال مقاومت یا مذاکره در یک فضای انتزاعی مطرح نیست، ادامه داد: این سئوال در فضای سیاسی و اجتماعی امروز جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

وی با اشاره به اینکه برای مذاکره اول باید به موضع اقتدار برسیم تا کسی نتواند قدرت ما را نفی کند، افزود: مذاکره در موضع ضعف به معنای پذیرش خفت و ذلت است.

دولابی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند امام حسین نیز در موضع ضعف بود و در زمانی که یزیدیان حقوق اهل بیت را به رسمیت نمی شناختند، امام با عمر بن سعد مذاکره کرد، افزود: مذاکره در این شرایط معنای دیگری دارد و به معنای اتمام حجت و بیدار کردن طرف مقابل است و امام حسین (ع) با این رویکرد با یزیدیان گفت و گو کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با سبک اتمام حجت، خاطرنشان کرد: این نوع مذاکرات ادامه خواهد داشت و در گفت و گو های رسانه ای رهبری نیز مذاکره به همین معنا است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر مذاکره به معنای اتمام حجت باشد هیچ منافاتی با مقاومت ندارد و امامین انقلاب هم این نوع مذاکره را با آمریکا داشته اند؛ و در طول چهل سال مذاکراتی از این دست بسیارانجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر مذاکره ای صورت بگیرد که در پایان یک عهدنامه نوشته شود باید در یک شرایط عادلانه و عاقلانه این کار انجام شود و نه زمانی که در موضع ضعف هستیم.

دولابی با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: قرآن هشدار داده است که رهبران کفر به عهد پایبند نیستند و با اینها باید مبارزه کرد و مبارزه همیشه به معنای حمله و مقابله نیست و مقاومت نیز نوعی مبارزه است.

وی بیان کرد: قرآن جواب سئوال مذاکره یا مقاومت را می دهد و می گوید اگر مذاکره به معنای اعتماد به کفار و توقع پایبندی آنها به عهد و قراری که با شما می گذارند باشد، بدانید اینها به عهد و پیمان پایبند نیستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات امام علی(ع)، افزود: اگر در برابر پیمان شکن وفادار بودی، در نزد خدا خیانت پیشه ای و اگر در برابر پیمان شکن پیمان شکنی کردی در نزد خدا وفا داری.

وی با بیان اینکه مقاومت شیعه را از یک جمعیت 6 نفره به یک قدرت جهانی تبدیل کرده است، خاطر نشان کرد: مقاومت یعنی بازسازی قدرت از درون و قطع اتکا به قدرتی که تو را تهدید می کند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر