logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۳۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش؛

مروری بر خباثت ها و جنایت های آمریکا علیه ملت ایران/ مرگ بر آمریکای شعاری که باید باصلابت تر گفت

مروری-بر-خباثت-ها-و-جنایت-های-آمریکا-علیه-ملت-ایران-مرگ-بر-آمریکای-شعاری-که-باید-باصلابت-تر-گفت

جنایت ها و خباثت های آمریکا علیه ملت ایران به حدی است که ثابت می کند که نباید هیچ گاه به شیطان بزرگ اعتماد کرد.

به گزارش موج رسا; وقتی حرف از جنایات آمریکا می‌زنیم این موضوع مربوط به سالهای اخیر و مسائل تحریمها نیست، آمریکا حتی قبل از انقلاب نیز خباثت هایی را علیه ملت ایران ترتیب داده است.

کودتای 28 مرداد، راه اندازی سازمان نفرت انگیز ساواک، حمایت از سرکوب مخالفان رژیم پهلوی، طراحی کشتار دانشجویان و دانش آموزان در 13 آبان 57 و طراحی کودتای نظامی و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال ۱۳۵۷ از جمله جنایت های آمریکا قبل از انقلاب است.

در فاصله بین پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی نیز آمریکا جنایت های مختلفی را علیه ملت ایران مرتکب شده است که به نمونه هایی از آنها اشاره می‌شود.

حمایت از گروه های به اصطلاح میانه رو (نهضت آزادی ـ جبهه ملی و سایر ملی گراهای ضد مذهب)، طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب ۱۳۵۸ ، اعمال فشار اقتصادی پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران، حمله نظامی به طبس برای نجات گروگانها و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت ۱۳۵۹ و طراحی کودتای نوژه به منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویی و محل سکونت امام خمینی(ره) در تیرماه ۱۳۵۹ از جمله جنایت های شیطان بزرگ در این فاصله زمانی است.

در دوران دفاع مقدس آمریکا کم خباثت علیه ملت ایران نداشته است، حمایت از صدام در حمله به ایران شاید مقدمه این خباثت ها باشد.

تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور ۱۳۵۹، حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی صدر مزدور در خرداد ۱۳۶۰، بکارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران، حمایت از تحرکات تجزیه طلبانه در آذربایجان، خوزستان، کردستان و… ، ارایه کمکهای وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی، مجهز ساختن عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه ایران، حمله به سکوهای نفتی ایران در سال ۱۳۶۶، حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ و سرنگون کردن هواپیمای مسافر بری ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه ۱۳۶۷ از جنایت هایی هستند که آمریکا در این فاصله زمانی مرتکب شده است.

بعد از دوران دفاع مقدس آمریکا وقتی دید که در عرصه نظامی نتوانسته ضربه ای به انقلاب اسلامی بزند روی به شیوه هایی دیگری آورد که شاید بتواند دوباره پای خود را به ایران باز کند.

تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر، ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان، اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال ۱۳۷۲، تحریک امارات متحده عربی برای مطرح ساختن ادعاهای ارضی علیه جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس در سال ۱۳۷۲ و مخالفت شدید با قرارداد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه در سال ۱۳۷۲ از جمله این خباثت ها هستند.

معرفی ایران به عنوان بزرگترین مانع پروسه صلح خاورمیانه، معرفی ایران به عنوان طراح انفجار بوئینس آیرس در آرژانتین، تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۷، طراحی قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران و  ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور برای تخریب فرهنگ اسلامی از دیگر خباثت هایی هستند که آمریکا علیه ملت ایران مرتکب شده است.

طراحی برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبک فروپاشی شوروی، سرمایه گذاری برای ایجاد مطبوعات مجری طرح فروپاشی، نفوذ در مراکز دانشگاهی، دانشجویان و اساتید از طریق شبکه جهانی روشنفکران وابسته، تلاش برای دامن زدن به اختلافهای داخلی و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی و برنامه ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جداکردن دین از سیاست از دیگر تلاشهایی بوده که آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داده است.

اتهام محور شرارت به ایران، طراحی تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه فرهنگ ایران اسلامی، تلاش فزاینده برای محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح آمیز هسته ای، اتهام تروریسم به بهانه های مختلف بر ضد ایران و تلاش گسترده برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته نیز از حمله مواردی هستند که در سالهای گذشته به ترور برخی دانشندان نامی ایران منجر شده است.

تشدید تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران که حتی به تحریم دارو و تجهیزات پزشکی نیز منجر شده است، خروج از برجام و اعمال دوباره تحریمها نشان داد که حتی مذاکره با آمریکا هم مشکل را حل نمی کند بلکه این کشور قصد تسلط یافتن به ثروت کشور ما را دارد و حاضر نیست به تعهدات خود پای بند باشد.

ملت ایران بیش از 40 سال است که مرگ بر آمریکا می‌گویند وقتی این خباثت ها را مرور می‌کنیم نشان می دهد که باید این مرگ بر آمریکا را محکمتر و با صلابت گفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر