logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۳۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ساخت مستند تلویزیونی «زیبای سهرین»

ساخت-مستند-تلویزیونی-«زیبای-سهرین»

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان از ساخت مستند تلویزیونی «زیبای سهرین» خبر داد و گفت: ساخت این مستند در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

به گزارش موج رسا; محسن لطیفی صبح امروز در جریان بازدید از پشت صحنه مستند «زیبای سهرین» در منطقه حفاظت شده سهرین اظهار کرد: فرهنگ‌سازی عمومی درباره اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش رسالت مهم رسانه‌هاست.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان توجه به محیط زیست را به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: یک اصل پایه‌ای در جهان کنونی موضوع پیوند با حیات وحش و جلوگیری از پدیده انقراض گونه‌های جانوری است.

وی با بیان اینکه کشور ما یکی از بزرگترین و غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر داشتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری به شمار می‌رود، افزود: با وجود این با چالش‌های فراوانی در زمینه حفظ عرصه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی و همچنین انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری روبه‌رو هستیم و همین امر اهمیت و ضرورت تلاش رسانه‌ها را دوچندان می‌‌کند.

لطیفی با تاکید بر تأثیرات شگرف هنر در اذهان مردم جامعه و لزوم بهره‌گیری از این موضوع برای حفاظت از محیط زیست افزود: امروزه عوامل مختلف انسانی مانند توسعه شهرها و روستاها، گسترش راه‌های ارتباطی و ... حیات وحش را با خطرات جدی مواجه کرده است و قطعا حضور رسانه در این عرصه مهم و تبیین اهمیت حفظ این نعمات خدادادی می‌تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان در ادامه به اقبال عمومی مردم به آثار نمایشی و تأثیرات فراوان اینگونه آثار در جامعه اشاره و اظهار کرد: صدا و سیما آماده است تا با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست فیلم داستانی، سریال و یا کارهای کوتاه نمایشی در این زمینه تولید کند که مطمئنا اثرات آن در آگاه سازی جامعه نسبت به این مقوله مهم موثر خواهد بود.

 مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان زنجان هم ضمن قدردانی از توجه صدا و سیما به موضوع مهم حیات جانوری و حفظ محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دست اندر کار نگهداری و نگهبانی از زیست بوم‌ها و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در کشور تاکنون تلاش‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده اما نگهداشت و پاسداری از محیط زیست به بودجه و اعتبار و نیروی انسانی کافی نیازمند است که خلاءهای موجود با تبلیغ رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما تا حدی قابل جبران است.

حسین آبسالان مناطق حفاظت شده سهرین، سرخ آباد و انگوران، سه منطقه شکار ممنوع و فیله‌خاصه، خرمنه‌سر و خراسانلو را پناهگاه حیات وحش دانست و افزود: دشت سهرین یک زیستگاه با ارزش و منحصر به فرد آهو محسوب می‌شود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ]
صدا وسیما از کمک فکری فیلم سازان برجسته استان استفاده کند موفقیتش هزاران برابر می شود فیلم سان برجسته استان زنجان حتی راه صدا وسیما را هم نمی شناسند
فرم ارسال نظر