logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۳۳۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

برخی از کارخانه‌ها سرب و روی از صنایع غذایی پاکتر هستند/ انتظارات زیست محیطی از واحدهای تولیدی بسیار بالا است

برخی-از-کارخانه‌ها-سرب-و-روی-از-صنایع-غذایی-پاکتر-هستند-انتظارات-زیست-محیطی-از-واحدهای-تولیدی-بسیار-بالا-است

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: برخی از کارخانه ها سرب و روی از کارخانه های صنایع غذایی پاکتر هستند.

ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به مسئولیت های اجتماعی حوزه صنعت، اظهار کرد: مسئولیت ها اجتماعی صنعت یک مقوله جدید است و در استان زنجان نیز تازه به این مسئله توجه می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه صنعت بیشتر اشتغال و رونق اقتصادی مطرح است، افزود: ما در سازمان صمت توسعه پایدار را با نگاه های زیست محیطی دنبال می کنیم.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه بعضی مواقع انتظارات زیست محیطی ما از واحد های تولیدی در حوزه صنعت بسیار بالا است، افزود: طبیعی است حوزه صنعت در کنار مزایایی که دارد حتما معایبی هم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش ما باید در راستای کاهش معایب زیست محیطی صنعت باشد، افزود: گل هرچه قدر زیبا هم باشد باید قبول کنیم که خار هم می تواند داشته باشد.

فغفوری بیان کرد: در حوزه صنعت نمی توان انتظار رونق تولید و اشتغال و مبارزه با تحریم و افزایش سطح رفاه مردم را داشته باشیم اما حاضر نباشیم صنعت با حداقل های آلودگی همراه باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کل کشور واحد های صنعتی به سمتی در حرکت هستند که از تکنولوژی های به‌روز استفاده کند، افزود: صنعت سرب و روی در این شرایط که شاید بخشی از مردم معتقد هستند که برای سلامتی مضر است، در همین شرایط برخی از کارخانه ها سرب و روی از کارخانه های صنایع غذایی پاکتر هستند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه اکنون دربرخی از کشور های حتی کشور روسیه بزرگترین واحد های تولیدی سرب و روی دقیقا در بطن شهر است، افزود: در این کشور ها تا نزدیکی این کارخانه ها جنگل است و هیچ گونه آثاری از آلودگی نیست.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر