logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۳۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی زنجان:

غیرفعالی 17 درصد از واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی زنجان/ ارائه تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی از عهده دولت و بانکها خارج است

غیرفعالی-17-درصد-از-واحدهای-تولیدی-شهرکهای-صنعتی-زنجان-ارائه-تسهیلات-کم‌بهره-به-واحدهای-تولیدی-از-عهده-دولت-و-بانکها-خارج-است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: در سفر وزیر صنعت به زنجان موضوع ارائه تسهیلات کم بهره از درخواست‌های واحدهای تولیدی خدابنده بود ولی متاسفانه ارائه این تسهیلات از عهده دولت و بانکها خارج است.

ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد واحدهای غیر فعال در شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار کرد: 17 از واحدهای شهرک صنعتی استان زنجان غیرفعال است که اکثر این واحدها نیز صنایع کوچک هستند.

وی با بیان اینکه نرم کشوری نیز حدود 20 درصد بوده و عوامل مختلفی در غیر فعال بودن این واحدها دخیل است عنوان کرد: این عوامل از اختلافات شرکا گرفته تا جانشینی بانک و مشکل کمبود مواد اولیه و غیره است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان افزود: امکان بازگرداندن بخشی از این واحدها به چرخه تولید وجود دارد ولی برخی از واحدها به دلیل مشکلات خاص‌شان امکان بازگرداندن آن به چرخه تولید وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خطوط ریلی کشور متصل می‌شود

وی در مورد مشکلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان زنجان بیان کرد: خیلی از واحدهای تولیدی در استان زنجان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند و بسیاری از واحدهای تولیدی استان نیاز به تسهیلات کم بهره‌ دارند ولی متاسفانه بانک‌ها نیز قادر به پرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند.

احمدی افزود: در سفر وزیر صنعت و معدن به استان زنجان نیز موضوع تسهیلات کم بهره از سوی واحدهای تولیدی در خدابنده مطرح شد ولی متاسفانه این موضوع هم از عهده بانک‌ها و هم از عهده دولت خارج است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تورم در حدود ٬30 40 درصد بوده و اگر این واحدها بتوانند از بانک‌ها تسهیلات ٬17 18 درصدی بگیرند مناسب است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان در ادامه در مورد تعیین تکلیف شهرک صنایع دستی ظریفان بیان کرد: تاکید نهادهای نظارتی در مورد واگذاری شهرک صنایع دستی ظریفان بر این است که زمین‌هایی که بیش از یک نفر درخواست کننده دارد از طریق مزایده واگذار شود.

وی تصریح کرد: در نوبت اول زمین‌ها به مزایده گذاشته شد ولی درخواست کننده‌ای نبود و قیمت‌ زمین‌های این شهرک نیز توسط کارشناسان دادگستری تعیین شده که طی جلسه‌ای مقرر شده بعد از کاهش 30 درصدی قیمت‌ها مزایده دیگری برگزار شود.

احمدی ابراز کرد: کارهای شهرک صنایع دستی ظریفان به اتمام رسیده و تنها اقدامات واگذاری زمین‌های این شهرک در حال انجام است.

وی بیان کرد: عملیات خاکی شهرک صنایع دستی نیکان نیز امسال آغاز می‌شود و برخی از کارهای عملیات اجرایی این شهرک در سالجاری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان عنوان کرد: واگذاری زمین‌های شهرک ظریفان براساس لیستی که اداره کل میراث فرهنگی ارائه می‌دهد انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر