logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۳۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

هیچ کشوری جزعربستان و رژیم صهیونیستی با آمریکا همراهی نمی کند/ با صبر راهبردی آمریکا خلع سلاح شد

هیچ-کشوری-جزعربستان-و-رژیم-صهیونیستی-با-آمریکا-همراهی-نمی-کند-با-صبر-راهبردی-آمریکا-خلع-سلاح-شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به جز عربستان و رژیم صهیونیستی کشور دیگری با آمریکا همراهی نمی کند چرا که پی برده اند که ایران دارای مردم متمدن بوده و به دنبال ماجرا جویی نیست.

 

به گزارش موج رسا; حسینعلی امیری امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار داشت: در جلسه اقتصاد مقاومتی مسائل و مشکلات مختلفی مطرح می شود که نیازمند پیگیری است.

وی افزود: مدیران،کارگزاران نظام و تصمیم گیرندگان برای اینکه بدانند در چه شرایطی هستند و چگونه باید تصمیم گیری کنند، باید چالش های فرارور را شناسایی کرده و از قبل چاره جویی کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا زمانی که اطلاعات درستی نداشته باشیم نمی توانیم مدیران تصمیم گیر در صحنه های مختلف باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور برضرورت توجه به شرایط گذشته نیز تاکید کرد و گفت: باید شرایط سال 91 برای تحلیل درست مورد توجه شرایط امروز باشد.

امیری بیان داشت: در اواخر سال 91 و 92 وقتی مردم به روحانی به عنوان رئیس جمهور رای داده و رای مردم توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شد ما از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نبوده و رشد منفی و تورم بالای 45 درصد را تجربه می کردیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نیروهای نظام و علاقه مندان در یک وضعیت شقاق قرار داشتند، افزود: تفرقه در حد روسای قوا مشهود و ملموس بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایران هراسی در سطوح بین الملل طنین افکن بود و برخوردهای نامناسبی با مردم در کشورهای خارجی می شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در چنین شرایطی مردم به برنامه های روحانی رای دادند، تصریح کرد: حل پرونده هسته ای از برنامه های مهم روحانی بود که به نتیجه رسید.

امیری خاطرنشان کرد: حل پرونده هسته ای در شرایطی که چندین قطعنامه علیه کشور صادر شده بود،آثار حقوقی تحریم های ظالمانه علیه کشور را از بین می برد.

وی با بیان اینکه با حمایت های مقام معظم رهبری و توانمندی تیم مذاکره کننده با یک قطعنامه آثار سایر قطعنامه ها از بین رفت، افزود: تحریم ها ظالمانه دولتمردان نابخرد اما تحریم ها سازمان ملل نسبت به تحریم آمریکایی ها کاملا متفاوت است و این موضوع جایگاه ایران را عوض کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به جز عربستان و رژیم صهیونیستی کشور دیگری با آمریکا همراهی نمی کند چرا که پی برده اند که ایران دارای مردم متمدن بوده و به دنبال ماجرا جویی نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تورم تک رقمی شده و مشکلات رو به بهبود است، افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری و حل مسائل توسط دولت امروز شرایط تغییر یافته است.

امیری با اشاره به اینکه زمانی که ترامپ غیر قابل پیش بینی از برجام خارج شد، فکر می کرد ایران نیز از آن خارج می شود،افزود: اما علیرغم انتظارات آمریکا، ایران با صبر راهبردی توانست آمریکا را خلع سلاح کند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال نفوذ اقتصادی در کشور هستند، افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به داشته های خودمان راه نجات کشور است که باید به این ظرفییت ها توجه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مولفه های قدرت در اختیار کشور ایران است، افزود: باید موضوع اقتصاد مورد توجه قرار گرفته و هر کس باید سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز باید دست سرمایه گذاران را بوسیده و برایشان فرش قرمز پهن کرد، گفت: توجه به سرمایه گذاران باید با اخلاق اسلامی و رفتا مناسب انجام شود.

"فتح الله حقیقی" استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: از همه اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان دعوت می کنم.

وی با بیان اینکه کینه دشمن نسبت به جمهوری اسلامی عمیق شده است و باید هر کس سهم مقاومت خود را در مقابل استبداد و استکبار بپردازد،افزود: ایجاد آرامش در جامعه از سیاست های دولت است که باید همگان به ویژه مدیران در این زمینه سهم داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عدم ایجاد آرامش در جامعه موجب ارائه تحلیل غلط به مردم می شود که باید مقوم های اتحاد در جامعه تقویت شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اعتقاد دارم با شعار هیچ موضوعی حل نمی شود، افزود: باید مدیران همواره در میدان عمل باشند.

 

*کاهش 70 درصدی تجمعات غیر مجاز در استان زنجان

حقیقی با اشاره به کاهش 70 درصدی تجمعات غیر مجاز در استان زنجان، افزود: امسال هیچ واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری تابستان در زنجان 7.2 درصد است.

این مسئول با اشاره به تحریم ها و سختی های اقتصاد در کشور، تصریح کرد: کشور با سختی های بیشماری مواجه است و اگر توفیقاتی وجود داشته است حاصل اتحاد سه قوا بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شرایط امروز نتیجه امسال و دیروز نیست و حدود 40 سال است این فشارها به کشور تحمیل می شود، تصریح کرد: پیشروی های خوبی در عرصه ها کسب کرده ایم.

حقیقی با اشاره به اینکه میزان تولید گوجه فرنگی در استان زنجان از  250 تن به 450 تن رسید،خاطرنشان کرد: همه توفیقات و ایرادات باید یکجا دیده شود.

وی برضرورت تفویض اختیارات کامل به استان ها تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی برای حفظ شرایط خود نیازمند تسهیلات هستند که باید حداقل 10 میلیارد تومان باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر