logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۳۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

فقط دیوانه‌اند یا وطن‌فروش هم هستند؟!

-فقط-دیوانه‌اند-یا-وطن‌فروش-هم-هستند؟!-

یک روزنامه اجاره‌ای می‌گوید نباید فرصت نقد مذاکره‌ با ترامپ را از دست داد!

به گزارش موج رسا; روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آرمان از سوی فردی به نام مهدی ذاکریان که او را کارشناس مسائل بین‌المللی معرفی کرده می‌نویسد نباید وقت نقد مذاکره را از دست داد و باید پیش از پایان دوره اول ریاست ترامپ، با او توافق امضا کرد.

وی در عین حال گفته است: صحبت‌هایی که آقایان روحانی و ظریف درخصوص چندجانبه‌گرایی مطرح می‌کنند جایش داخل ایران نیست. اگر کنفرانسی یا برنامه‌ای می‌خواهند ترتیب دهند باید در خارج از ایران باشد و راهکار هم استفاده از حق وتویی است که اعضای شورای امنیت از آن برخوردار هستند. با استفاده از این ابزار می‌توان تصمیمات آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را کنترل کرد. مشکل اما آنجاست که ترامپ و دولت او مسائل و پرونده‌ها را به شورای امنیت نمی‌آورد تا برای آنها مصوبه بگیرد، بلکه یک‌تنه تصمیمات و دیدگاه‌های خود را اجرایی می‌کند. بنابراین باید تصریح کرد در حوزه سیاسی تنها یک راه وجود دارد و آن شورای امنیت است. وقتی آمریکایی‌ها همین راه را هم کنار گذاشته‌اند یعنی شرایط برای چندجانبه‌گرایی فراهم نیست.

این شبه‌کارشناس در ادامه بزک مذاکره با ترامپ می‌گوید: شما نمی‌توانید بگویید ترامپ قابل اعتماد نیست؛ چرا که در روابط بین‌الملل هیچ‌کس قابل اعتماد نیست و همه چیز بر مبنای منافع تنظیم می‌گردد.

این اظهارات در حالی است که برجام به‌عنوان یک توافق مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کاملا از سوی آمریکا نقض گردید و ترامپ - پس از اطمینان از این که دولت روحانی در توافق می‌ماند و به شکل یک‌طرفه تعهدات را اجرا می‌کند- رسما از توافق خارج شد. اکنون باید از کارشناس نابغه پرسید اگر توافق امضا شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل توسط ترامپ نقض می‌شود، تضمین توافق جدید چیست؟ و اگر دولت آمریکا رسما توافق را برای زیر پا گذاشتن و باج گرفتن صرف می‌خواهد - چنان که در برجام نشان داد- چرا روزنامه زنجیره‌ای و شبه‌کارشناس آن بر مذاکره و توافق اصرار دارند؟ آیا آنها و نظایر آنها، پس از سرویس دادن به دولت اوباما در قالب بزک کردن برجام، اکنون در خدمت دولت ترامپ درآمده‌اند و تنها چیزی که برایشان مهم است وطن‌فروشی به هر قیمت است؟!

یادآور می‌شود آقای روحانی سال 96 با اشاره به عهدشکنی پیاپی دولت آمریکا، مذاکره مجدد با این دولت را دیوانگی توصیف کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر