logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۳۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

نبود دامپزشک در کشور های صادر کننده گوشت صحت ندارد/ بیشترین گوشت وارداتی از کشورهای آمریکای جنوبی است

نبود-دامپزشک-در-کشور-های-صادر-کننده-گوشت-صحت-ندارد-بیشترین-گوشت-وارداتی-از-کشورهای-آمریکای-جنوبی-است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اعزام دامپزشک به کشور های صادر کننده گوشت به کشور ایران گفت: عدم اعزام دامپزشک به کشور های صادر کننده گوشت صحت ندارد.

 محمد باقر حاجی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اعزام دامپزشک برای بررسی سلامت گوشت های دام های وارداتی به کشور، اظهار کرد: اعزام دامپزشک به تمامی کشورها به جز چند کشور محدود انجام می شود.

وی با بیان اینکه به جز کشورهایی که پروتکل های خاصی در دستور کار قرار دارد، اعزام دامپزشک انجام می شود، ابراز کرد: اعزم دامپزشک به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، استرالیا و ترکیه به دلیل وجو پروتکل های همکاری بین کشورها وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه واردات گوشت های گاو های پیر و ماده به کشور ممنوع است، تصریح کرد: واردات گاو های پیر و ماده به کشور صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه واردات گوشت گاو هایی که عمر بیشتر از 30 ماه دارند ممنوع است، عنوان کرد: در صورت واردات گوشت هایی با عمر بیشتر از 30 ماه، گوشت ها به کشور مبدا عودت داده می شود.

حاجی کاظمی با بیان اینکه پروتکل هایی که با کشور ها مختلف نوشته می شود، سلامت گوشت های وارداتی در مراحل مختلف راستی آزمایی می شود، خاطر نشان کرد: در صورت عدم اجرای پروتکل ها از طرف صادر کننده، گوشت ها عودت داده می شود و با متخلف برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد به صورت محاوره ای یک سری موارد در این خصوص گفته می شود که اعزام دامپزشک به کشور های صادر کننده گوشت وجود ندارد، تاکید کرد: این کار ها عملا و رسما به آن شکلی که گفته می شود نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، تصریح کرد: کشور هایی که پروتکل همکاری با آنها وجود ندارد اعزام دامپزشک انجامی شود و عدم اعزام دامپزشک صحت ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتین حجم گوشت وارداتی کشور از کشورهایی است که اعزام دامپزشک به آنجا صورت می گیرد، عنوان کرد: بیشترین گوشت وارداتی کشور از کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر