logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۳۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر صمت در زنجان:

صنعت استان زنجان در حال شکوفا شدن است/ جنگ اقتصادی دشمن توام با جنگ روانی است

صنعت-استان-زنجان-در-حال-شکوفا-شدن-است-جنگ-اقتصادی-دشمن-توام-با-جنگ-روانی-است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه استان زنجان موقعیت بکری به لحاظ جغرافیایی دارد که تا به امروز خوب شناخته نشده است گفت: صنعت استان زنجان در حال شکوفا شدن است.

به گزارش موج رسا; رضا رحمانی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: امروز کار ارزشمندی در شرکت ایران ترانسفو زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به تحمیل جنگ اقتصادی توسط دشمن تصریح کرد: جنگی که دشمن علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته جنگ اقتصادی توام با جنگ روانی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در کنار جنگ روانی ایجاب می‌کند به برخی از کارها توجه داشته باشیم عنوان کرد: تصور دشمن این بود که در جنگ اقتصادی واحدهای تولیدی ما تعطیل می‌شود و چرخ تولید در کشورما متوقف می‌شود ولی امروز برخلاف تصورات واهی دشمن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در استان براساس گزارشی که ارائه شد حتی یک واحد تعطیل نشده است افزود: این یک پیروزی بزرگی از جبهه جنگ اقتصادی است و این با همدلی و وحدت بین مسئولین و مقاومت مردم زنجان ایجاد شده است.

رحمانی عنوان کرد: در هفت ماهه نخست امسال در کشور صدرو جواز تاسیس 16 .7 درصد افزایش داشتیم که در استان زنجان 44 درصد بود که استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری بوده و این نشان می‌دهد که در استان زنجان مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند.

وی خاطر نشان کرد: صدور پروانه بهره  برداری نیز در سطح کشور نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش را شاهد بودیم که در استان زنجان این میزان 23 درصد بوده است که در استان زنجان روند خوبی در این حوزه بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد موضوع مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو زنجان مبنی بر واردات ترانس‌های مشابهی که در داخل تولید می‌شود افزود: اگر کالایی در داخل کشور به حد نصاب و نیاز کشور در داخل تولیدات داشته باشیم جلو واردات مشابه آن را قطعا می‌گیریم و واردات آن را متوقف می‌کنیم.

وی همچنین در مورد ارائه سهمیه به واحد‌های مجوزدار که فعالیت ندارند افزود: مجوز واحدهایی که تولید ندارند باید مورد بررسی قرار گیرد و واحدهایی که مجوز دارند ولی تولید ندارند نباید برای آنها سهمیه‌ای اختصاص یابد و اگر چنین واحدهایی وجود دارد اطلاع داده شود تا برخورد لازم صورت بگیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه دولت علاقه‌ای برای دخالت در نظام بازار ندارد ولی در برخی موارد به اجبار دخالت می‌کند تا توازن در بازار ایجاد شود افزود: خرید سیب و پرتقال برای عید امسال برنامه‌ریزی شده تا مشکلی در مورد افزایش چند برابر قیمت‌ها در بازار نباشیم.

وی افزود: تولید داخلی یکی از راهبردهای ما است و حفظ وضعیت موجود اولویت اصلی بوده و در ادامه فعال کردن واحد‌های راکد و مشکل‌دار بوده که مورد تاکید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد موقعیت جغرافیایی استان به لحاظ نزدیکی به پایتخت افزود: استان زنجان موقعیت خوبی دارد که از این موقعیت باید در جهت افزایش سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی افزود: استان زنجان یک موقعیت بکری است که تا به امروز خوب شناخته نشده و در حال شکوفا شدن است که در سطح کشور چند استان را نو ظهور در حوزه صنعت آینده می‌بینم که استان زنجان جزو این چند استان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر