logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۳۳۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

2000‏ واحد تولیدی راکد ‏را به چرخه تولید برمی‌گردانیم/ برنامه اصلاح صنعت خودروسازی در 10 محور تدوین شده است‏/ نباید نگران وضعیت کارخانه روغن جهان باشیم

2000‏-واحد-تولیدی-راکد-‏را-به-چرخه-تولید-برمی‌گردانیم-برنامه-اصلاح-صنعت-خودروسازی-در-10-محور-تدوین-شده-است‏-نباید-نگران-وضعیت-کارخانه-روغن-جهان-باشیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه وزارت صمت برای واحدهای راکد گفت: ‏2000‏ واحد تولیدی راکد ‏را به چرخه تولید برمی‌گردانیم‏.

به گزارش موج رسا; رضا رحمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت صمت برای بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید اظهار کرد: امسال راهبرد و برنامه محوری ما رونق تولید بوده و برنامه اجرایی برای این موضوع تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ساخت داخل یکی از برنامه های ما اقلام وارداتی را در داخل تولید کنیم، ابراز کرد: ما سال گذشته واردات کالاهای مصرفی را 31 درصد کاهش دادیم و امسال نیز این موضوع را جدی تر گرفتیم.

وزیر صمت با بیان اینکه این برنامه زمان بندی شده است، خاطرنشان کرد: رشته های مختلف صنعتی احصا شدند و بنا بر این شده 10 میلیارد دلار واردات را تا 1400 تبدیل به ساخت داخل شود.

وی با اشاره به اینکه قرار شده 2000 واحد راکد که مشکل بازاریابی نداشته و به دلایل دیگر تعطیل هستند را به چرخه تولید برگردانیم، ادامه داد: بخشی از ظرفیت واحدهای ما خالی است که به دلایلی که مهمترین آن عدم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است، نتوانسته کامل شود.

رحمانی با بیان اینکه با بیان اینکه با فعال شدن این واحدها هم تولید ملی رونق یافته و هم اشتغال بیشتر می‌شود، گفت: اتفاقی که ما در ایران ترانسفو شاهدیم، مانند یک فتح و پیروزی است که در زمان جنگ اقتصادی روی داده است.

وی تصریح کرد: دشمن انتظار داشت که کارخانجات ما تعطیل شوند و موجی بیکاری کارگران راه بیفتد اما امروز ما ورود 200 نیرو به این شرکت را جشن گرفتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراخوان وزارت صمت برای ورود شرکتهای دانش بنیان به موضوع خودرو اظهار کرد: ما در حوزه دانش امسال برنامه ای را در این خصوص داریم یعنی اگر ما می‌خواهیم صنعت رشد کرده و با دنیا رقابت کند، باید از مسیر دانش بگذریم.

وی عنوان کرد: ما با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری و کل دانشگاه ها روابط خوبی را ایجاد کردیم در این راستا ما اعلام نیاز کردیم و آنها نیز همه آمدند.

رحمانی با بیان اینکه ما در خیلی از اقلام حیاتی وابستگی داشتیم، افزود: شرکتهای دانش بنیان با تامین این اقلام کشور را از وابستگی نجات دادند، برخی از اقلام نیز ممکن است حیاتی نباشند اما ما وابسته بودیم که شرکتهای دانش بنیان با ساخت آنها ما را از وابستگی خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه ما به سمتی می‌رویم که از واردات این اقلام بی نیاز بشویم، ابراز کرد: نمایشگاه سخت داخل برگزار شد و این شرکتها آمدند و این نهضت ادامه دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه ما برای ورود شرکتهای دانش بنیان در حوزه خودرو برنامه داریم، گفت: یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات و توجه دارد، خودرو و قطعه سازی است که ما برنامه‌ای در این خصوص داریم که در 10 محور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه قطعه ساز ما باید به قطعه ساز جهانی وصل شود، افزود: ما همکاری هایی را با برخی شرکتها و موسسات بین المللی آغاز کردیم و کارهای جدیدی در این حوزه آغاز شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه ما اکنون شرکتهایی داریم که در حد شرکتهای خارجی تولید و صادر می‌کنند، اظهار کرد: در صنعت خودرو نیز باید به سمت محصولات جدید برویم، برخی محصولات قدیمی باید از خط تولید خارج شوند که ما برنامه ای در این خصوص داریم.

وی عنوان کرد: این مشکلات در طی سالها انباشته شده و ما در حالی که توانمندی داریم اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

وزیر صمت در خصوص کارخانه روغن جهان نیز گفت: با این وضعیت نباید نگران این واحد تولیدی باشیم، این شرکت مسیر تعالی خود را پیدا کرده و حتما استاندار زنجان و وزارت صمت باید مراقبت کنیم تا این واحد به مشکل نخورد و بنده پیگیر وضعیت این کارخانه خواهم بود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر