logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۳۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر صمت در زنجان:

نظام ساختاری بانکها مشکل دارد/ اگر نهضت ما می‌توانیم را باور داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود

نظام-ساختاری-بانکها-مشکل-دارد-اگر-نهضت-ما-می‌توانیم-را-باور-داشته-باشیم،-مشکلات-حل-می‌شود

وزیر صمت با اشاره به مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: نظام ساختاری بانکها مشکل دارد.

به گزارش موج رسا; رضا رحمانی امروز در مراسم آغاز بکار نیروهای جدیدالورود شرکت ایران ترانسفو با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امر تولید را مقدس دانسته‌اند، اظهار کرد: طبق این فرمایشات محفل ما نیز مقدس است.

وی با اشاره به اینکه خیالمان از استان زنجان راحت است، ابراز کرد: در یک سال گذشته کمترین مشکلات را در استان زنجان داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ایران ترانسفو سالهای گدشته مشکلاتی را داشت که ما پیگیری می‌کردیم، عنوان کرد: امروز مهمترین وجهی که باعث شد با اشتیاق و علاقه‌مندی به این استان بیایم، جذب نیروهای جدید بود چرا از نظر بنده یک شغل یک پروژه است.

وی بیان کرد: در کشور اشتعال جوانان آنقدر مهم بوده که به دغدعه رهبر معظم انقلاب تبدیل شده و خانواده‌ها نیز در این خصوص دغدغه دارند.

رحمانی با اشاره به اینکه بالای 10 میلیون نفر در حوزه صنعت و معدن کشور داریم، خاطرنشان کرد: بخش مولد صنعت و معدن بالاترین اشتعال را دارد.

وی با اشاره به نحوه جذب نیروهای جدید ایران ترانسفو گفت: با تدبیر انجام شده شیوه جذب را اصلاح و از طریق آزمون نیروها را جذب کرده‌اید که این باعث شده نیروها با عدالت جذب شوند و این امر از نظر بنده قابل تقدیر است، همچنین جذب نیروهای بومی نیز قابل تقدیر است

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید رویکردها طوری باشد که جذب نیروها بومی باشند، ادامه داد: مراجعات اشتعال خیلی سخت است و بیشتر مراجعه کنندگان نیز جوان بوده و اکثرا هم تحصیل کرده هستند.

وی با بیان اینکه اشتعال باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: در رونق تولید هفت محور را تعریف کردیم و امسال نهضت ساخت داخل هدف اصلی ما است.

رحمانی با اشاره به اینکه ساخت داخل راه حل مشکلات اساسی ما است، افزود: این را باید به یک باور عمومی تبدیل کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه تعداد مهندسین ما با کشور امریکا برابری می‌کند، خاطرنشان کرد:  خداوند همه نعمات از معدن و غیره را به ما داده و ما باید خودمان برنامه ریزی کنیم و باید باور کنیم که می توانیم.

وی با اشاره به اینکه منابع ما نامحدود نیست، تصریح کرد: مهمترین نیازی که کشور ما دارد نقدینگی است، تامین مالی سرمایه در گردش یکی از مولفه های مهم است.

رحمانی با بیان اینکه اگر سال سال رونق تولید است باید همه منابع پای کار بیاد، اظهار کرد: اگر تامین منابع شود ظرفیت های زیادی در حوزه صنعت داریم و میتوانیم از این طرفیت استفاده بهینه داشته باشیم چرا که خیلی از طرفیت ها به دلیل عدم تامین مالی و سرمایه در گردش غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه تنها مشکلی که داریم تامین نقدینگی است، بیان کرد: نظام مالی و نظام ساختاری بانکها مشکل دارند. اگر نهضت ما میتوانیم را باور داشته باشیم همه مشکلات را حل می‌کنیم.

وزیر صمت با اشاره ممنوعیت واردات قطعات خودرو به خاطر تحریمها عنوان کرد: ورود خودرو ممنوع نیست اما واردات قطعه ممنوع شده چرا که قطعه می‌تواند اشتغال ایجاد کند و دشمنان نمیخواهند در داخل اشتغال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما هنر مقاومت را داریم و این کار انجام شده است، تصریح کرد: این موضوع ما می‌توانیم باید در همه ارکان ما جاری شود و این شرکت نمونه از ما می‌توانیم ها است

رحمانی با اشاره به اینکه صدها واحد را دیدم که آماده تولید بوده می توانند صادر کنند، افزود: این واحدها به دلیل نبود سرمایه در گردش نمی‌تواند کاری موثر انجام دهند و باید این را جدی بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این فرهنگ پای کار بودن و با تمام وجود در برابر مشکلات ایستادن را بتوانیم در کشور جاری کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر