logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۳۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم از 10 آذر ماه آغاز می‌شود/ بخش عمده‌ای از انتخابات به صورت الکترونیکی است

ثبت‌نام-از-داوطلبین-انتخابات-مجلس-یازدهم-از-10-آذر-ماه-آغاز-می‌شود-بخش-عمده‌ای-از-انتخابات-به-صورت-الکترونیکی-است

فرماندار شهرستان زنجان گفت: ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم از 10 آذر ماه آغاز می‌شود‏.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای برگزاری انتخابات انجام شده است، اظهار کرد: کمیته اجرایی انتخابات اکنون فعال بوده و کارهای مربوط به انتخابات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نیروهایی که قرار است به کارگیری شوند، شناسایی شدند، ابراز کرد: بانکهای اطلاعاتی در این زمینه به روز شده و آسیب شناسی مربوط به انتخابات گذشته نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان از آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما همزمان با ثبت نام کار آموزش عوامل اجرایی انتخابات از جمله نمایندگان فرماندار و نیروهای آی تی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از انتخابات که مربوط به احراز هویت بوده به صورت الکترونیکی خواهد بود، گفت: باید زیرساختهای لازم را در سطح شهرستان فعال کنیم یعنی به نوعی از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

عسگری با اشاره به اینکه با توجه به تجارب انتخابات های گذشته شعب اخذ رای جانمایی شدند، افزود: این شعب باید در زمان قانونی خود به تایید هیئت های اجرایی برسد.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به شعب اخذ رای احصا شده و برنامه ریزی برای رفع آنها انجام شده است، ادامه داد: خوشبختانه شهرستان در مسیری است که ما آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور پیدا کرده ایم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم انتخاباتی قانون مند با بدون کمترین حاشیه برگزار کنیم، اظهار کرد: در بخشی که مربوط به مشارکت مردم است نیز این آمادگی را داریم که شرایطی را فراهم کنیم تا فعالان سیاسی و احزاب بتوانند فعالیت های خود را در دو بخش پیگیری کنند.

وی افزود: بخش نخست فعالیت احزاب بسیار مهم بوده و آن اینکه باید شرایطی فراهم شود که حضور حداکثری را در انتخابات شاهد باشیم، مشارکت مردم در گرو فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی است که به صورت حرفه‌ای کار انتخاباتی می‌کنند که در این بخش آمادگی داریم تا در خصوص نشست‌ها و برنامه‌های سیاسی مختلف امنیت لازم را برقرار کنیم و همچنین شرایطی را فراهم کنیم تا گروه‌ها و جریانهای مختلف بتوانند در یک بستر کاملا آرام فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

عسگری بیان کرد: آن بخشی که مربوط به تبلیغات کاندیداها است نیز در موعد قانونی خود انجام خواهد شد، ما حساسیتی را در خصوص تبلیغات زودهنگام داریم و براساس قانون این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به زمان ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام از داوطلبین انتخابات از 10 آذر ماه آغاز و تا 16 آذر ادامه خواهد داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر