logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۳۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز ملی آمار ایران:

اطلاعات جمع‌آوری شده مردم محرمانه می‌ماند/ مرکز آمار نقشی در سیاستگذاری ندارد

اطلاعات-جمع‌آوری-شده-مردم-محرمانه-می‌ماند-مرکز-آمار-نقشی-در-سیاستگذاری-ندارد

رئیس مرکز ملی آمار ایران در مورد محرمانه بودن اطلاعات جمع آوری شده گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده مردم محرمانه می‌ماند و این آمارها به هیچ کس ارائه نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; جواد حسین‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به مزایای جمع آوری آمار و استفاده از آن در برنامه‌های اجرایی دولت اظهار کرد: آمار ریشه در حاکمیت دارد و برای بهبود حاکمیت انجام می‌شود تا در اجرای تصمیمات کلان کشوری درست‌تر اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: سه گرایش در مدل‌سازی آمار وجود دارد که یکی از مهمترین آن نقش مرجعیت سازمان‌های ملی آمار و پرهیز از موازی‌کاری است.

حسین‌زاده گفت: باید کاهش تدریجی آمارگیری‌های سنتی اتفاق افتد، تصریح کرد: باید به سمت آمارگیری ثبتی مبنایی حرکت کرد.

حسین‌زاده با اشاره به ایجاد رادیو مجازی آمار ایران عنوان کرد: این واحدها در بخش استانی نیز راه اندازی می‌شود.

رئیس مرکز ملی آمار ایران آمار با اشاره به اینکه اطلاعات جمع آوری شده محرمانه می‌ماند افزود: این اطلاعات در این مرکز محرمانه بوده و به هیچ کس ارائه نمی‌شود.

وی بیان کرد: در مرکز آمار حتی یک مورد تخلف در فعالیت مرکز آمار و ارائه اطلاعات جامعه هدفی خود ندارد.

وی در خصوص سوالی مبنی بر فشار دولت‌ها در زمینه تغییر آمار بیان کرد: هیچ موقع اجباری از طرف دولت نبوده و اگر حتی امکان چنین فشاری وجود ندارد.

حسین‌زاده در خصوص استقلال مرکز آمار افزود: این مرکز استقلال کاملی دارد و نقشی در سیاستگذاری‌ها نداشته و اعداد نقشی در این تغییرات ندارد.

رئیس مرکز ملی آمار ایران افزود: وجود دو نهاد در زمینه اعلام نرخ‌ها درست نیست و باید موازی کاری در دو بخش به حداقل برسد.

رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه پیش‌نویس قانون آمار کشور نگارش شده است بیان کرد: این قانون مصوب شده و هم ‌اکنون در کمیسیون علمی دولت در حال بررسی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چهارچوب کیفیت رونمایی شده است‌ و نرم‌افزار محاسبه‌گر تورم برای بهره‌مندی در حوزه قوانین راه‌اندازی شده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر