logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۳۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

رقابت 14 گروه نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر استان زنجان/ هئیت داوران معرفی نشده است

رقابت-14-گروه-نمایشی-برای-حضور-در-جشنواره-تئاتر-استان-زنجان-هئیت-داوران-معرفی-نشده-است

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 14 گروه نمایشی با 5 اجرای عمومی برای حضور در جشنواره تئاتر استان زنجان در حال رقابت هستند.

 محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی زنجان امسال نیز همچون سال های گذشته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شد، افزود: در سال های گذشته مدیرکل ارشاد دبیر جشنواره بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری برنامه های این جشنواره تدارک دیده شده است و انجمن نمایش فراخوان را ارسال کرده است.

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اعلام حضور 14 گروه نمایشی برای این جشنواره، خاطرنشان کرد: شورای انتخاب از سوی دبیر جشنواره انتخاب شده است و پس از اجراهای عمومی نمایش های برگزیده برای رقابت در جشنواره انتخاب می شوند.

علیمحمدی با بیان اینکه هر گروه باید 5 اجرای عمومی داشته باشد، افزود: از بین 14 گروه، گروه های منتخب برای حضور در جشنواره اعلام می شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از 26 تا 30 آبان ماه سال جاری، بیان داشت: این جشنواره در فرهنگسرای امام خمینی (ره) استان زنجان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید

این مسئول با بیان اینکه در صورت انتخاب بالای هشت گروه، دو گروه نمایشی به جشنواره فجر راه می یابند،افزود: هنوز هئیت داوران این جشنواره انتخاب نشده است.

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه های جانبی در این جشنواره، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس جشنواره و نشست های نقد و بررسی از برنامه های جانبی این جشنواره است.

به گزارش موج رسا، نمایش‌های «خوخانلار» به نویسندگی علیرضا فریدراد و کارگردانی حمیدرضا قزلباش، «شکست تمام استخوان‌هایم» به نویسندگی و کارگردانی سجاد انصاری، «نت‌های خاکستری» به نویسندگی  و کارگردانی اصغر محمدی از جمله نمایش های این جشنواره است.

همچنین «خودکشی» به نویسندگی و کارگردانی علی عسگری، «به مناسبت ورود اشکان» به نویسندگی پوریا کاکاوند و کارگردانی محمدحسین محمدی، «خواب در فنجان خالی» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی امیررضا مرادی، «خطی که به‌موازات دیگری هدر رفت» به نویسندگی ابوالفضل رجبی و کارگردانی نسرین نباتی از دیگر نمایش های این جشنواره محسوب می شود.

 «نقطه صفر مغزی» به نویسندگی و کارگردانی متین شفیعی مقدم، «برجک شماره ۳۷» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی داریوش عربخانی از شهرستان زنجان، نمایش «زوال» به نویسندگی و کارگردانی یزدان زینال زاده و نمایش «اتاق هیوده» به نویسندگی و کارگردانی سینا اعلایی از شهرستان «ابهر»، نمایش «عینهو شب که سیاس» نوشته سام کوراوند و کارگردانی حامد محسنی از شهرستان «خدابنده»  و نمایش‌های «خانم» نوشته آرش عباسی و کارگردانی داود نجفی و «داستان عامه‌پسند» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی ناهید پیوندی از شهرستان «خرمدره»،برای شرکت در سی و یکمین جشنواره تئاتر زنجان ثبت‌نام کرده اند.

در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان ۹ اثر از میان ۱۸ اثر متقاضی شرکت در بخش رقابتی جشنواره به روی صحنه رفت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر