logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۳۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور مردم شهید پرور؛

سی و هفتمین سالگرد شهدای عملیات محرم در زنجان برگزار می شود/ تقدیم 27 شهید زنجانی در هشتم مهر ماه

سی-و-هفتمین-سالگرد-شهدای-عملیات-محرم-در-زنجان-برگزار-می-شود-تقدیم-27-شهید-زنجانی-در-هشتم-مهر-ماه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: با حضور مردم شهید پرور؛سی و هفتمین سالگرد شهدای عملیات محرم در شهرستان سلطانیه زنجان برگزار می شود.

قاسم محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: سی و هفتمین سالگرد شهدای عملیات محرم در استان زنجان با حضور مسئولان،مردم و خانواده های شهدا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم روز پنج شنبه 9 آبان ماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: این مراسم از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد جامع شهر سلطانیه برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین این مراسم به یاد شهیدان ابوالحسن،سید هاشم و سید ابراهیم صفوی برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در عملیات محرم 48 رزمنده زنجانی به فیض شهادت نائل آمدند، افزود: این عملیات در سال 61 انجام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: این عملیات با رمز «یا زینب (س)» و با هدف آزادسازی جبال حمرین در جنوب دهلران برگزار شد که نیروهای استان زنجان نقش تاثیرگذاری این در عملیات داشتند.

وی با بیان اینکه همچنین امروز هشتم مهر ماه سالروز شهادت 27 شهید استان زنجان است، افزود: هر روز باید یادو خاطره شهدا گرامیداشته شود.

بیشتر بخوانید

به گزارش موج رسا،عملیات محرم در دهه دوم و سوم آبان ماه 1361، روایتی از تلاش مجدانه فرماندهانی چون شهید مهدی زین‌الدین را بازگو می‌کند که در پی عدم الفتح در عملیات رمضان، ‌سعی در بازسازی روحیه رزمندگان و نیز شکستن جو سنگین تبلیغاتی دشمن را داشتند.

 انجام این عملیات در ماه محرم به عنوان یکی از ماه‌های مقدس مسلمین و به ویژه شیعیان، امتداد خط فکری مجاهدانی را تشکیل می‌داد که خود را وارثان خون حسین(ع) می‌دانستند و اینک در ماه پیروزی خون بر شمشیر می‌رفتند تا کربلای دیگری را این بار در جبهه‌های جنگ تحمیلی رقم بزنند.

‌عملیات محرم بزرگترین عملیات پس از عدم الفتح در رمضان بود. در این زمان قوای نظامی کشورمان در پی آن بود تا با کسب موفقیت در جبهه‌های جنگ جو سنگین روانی دشمن را بشکند و از طرفی به فضای عمومی داخل کشورمان نیز نشان دهد که هنوز ابتکار عمل در جبهه در دست نیروهای خودی است.

پس از عملیات فتح المبین و همچنین فتح خرمشهر در الی بیت المقدس، به هر دلیل عملیات رمضان با موفقیت انجام نشد. این وضعیت می‌توانست در افزایش روحیه دشمن و تحلیل روحیه خودی تاثیرگذار باشد.

 لذا فرماندهان عملیات محرم را در آبان ماه ۱۳۶۱ مصادف با ماه محرم و حدودا چهار ماه پس از رمضان در منطقه عملیاتی شرهانی و ارتفاعات حمرین طراحی کرده و به اجرا گذاشتند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر