logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان:

طرح 2+2 آموزش و پرورش موجب 2 برابر شدن تعداد معلمان می شود

طرح-2+2-آموزش-و-پرورش-موجب-2-برابر-شدن-تعداد-معلمان-می-شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به طرح ها آموزش و پرورش برای تامین معلمان مورد نیاز این اداره، گفت: طرح «2+2» آموزش و پرورش موجب دوبرابر شدن تعداد معلمان می شود.

کمال اجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به راهکار های جبران کمبود معلم در استان زنجان، اظهار کرد: طرح های زیادی مورد مطالعه قرار گرفته است ولی دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت فعلی امکان تامین کادر آموزشی، آموزش و پرورش را ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه حل های این مشکل حضور معلمان مهارت آموز در خانواده بزرگ آموزش و پرورش است، ابراز کرد: در این طرح فارغ التحصلان سایر دانشگاه ها با گذراندن دوره یکساله آموزش و پرورش، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش ملحق می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنیان با اشاره به اینکه تنها راهی که شاید بتواند موفق شود، تبدیل دوره تحصیل دانشجو معلمان از 4 سال به 3 سال است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در این طرح با کمک ترم های تابستان، دوره چهار ساله را به 3 سال کاهش می دهد و دانشجو معلمان در طول 3 سال فارغ التحصیل شوند.

وی بیان کرد: در این طرح دانشجو معلمان یک سال زود تر تدریس در مدارس را شروع می کنند و یکی از راه هایی که حتما جواب می دهد همین راه است.

اجاقلو با اشاره به طرح 2+2 دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در این طرح دانشجویان می توانند بعد از دوسال تحصیل در سایر دانشگاه ها، دوسال آخر تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

وی با بیان اینکه در طرح 2+2 دانشجویان بعد از پایان تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم وارد خانواده آموزش و پرورش می شوند، افزود: این طرح نیز یکی از طرح های مورد مطالعه آموزش و پرورش بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از طرح هایی که به نظر من می تواند مشکل کمبود معلم را حل کند  جذب دانشجویان کارشناسی ارشد است، تصریح کرد: دانشجومعلمان دوره کارشناسی ارشد، در دانشگاه فرهنگیان مهارت های معلمی را فرا می گیرند و بعد از دوسال به معلمان ملحق می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ها دانشجویان به جای حضور چهار سال در دانشگاه فرهنگیان دوسال تحصیل می کنند و به معلمان می پیوندند، عنوان کرد: در این طرح تعداد معلمانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شود، دوبرابر آمار فعلی می شود.

//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ]
با سلام تو رو خدا طرح ۲+۲ توضیح بدین من دانشجوی بین امللی امام خمینی ام لطفا بگین چ جوری میشه استفاده گرد من دو سال خوندم . ممنون میشم جواب بدین
فرم ارسال نظر