logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۳۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

خوراکی‌های مفید برای چشم

خوراکی‌های-مفید-برای-چشم

در این مقاله با ما همراه شوید تا ۵ ماده غذایی مفید برای سلامت چشم‌ها را معرفی کنیم.

به گزارش موج رسا; احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم را افزایش داده و از بینایی محافظت می کنند. بتا کاروتن، نوعی ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می بخشد به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می کنند تا به آرامی عمل کنند.

البته بهبود دید فقط به بتا کاروتن مربوط نیست. ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی برای سلامتی چشم ضروری هستند. این ۵ ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بینایی شما بهبود یابد.


سبزیجات

مطالعات نشان می دهد سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند.


تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می کند.


مرکبات و انواع توت ها

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شوند.


بادام

بادام غنی از ویتامین E می باشد و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز روزانه ویتامین ای روزانه را فراهم می کند.


ماهی های چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی سرشار از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می گوید مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می شود.


میوه تاماریلو

از آنجا که تاماریلو حاوی ویتامین A است، ممکن است در بینایی بیشتر چشم ها نقشی موثر داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی خوب، سیستم ایمنی قوی و رشد سلولی مهم است. بتاکاروتن نوعی از ویتامین A است که به طور خاص از گیاهانی مانند تاماریلو به دست می آید.

بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی اکسیدان است. مصرف این آنتی اکسیدان مفید، می تواند به تقویت بدن و حفظ سلامتی کمک کند.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر