logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۳۲۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ساخت چند واحد مسکن در کشور نیاز است؟/ شروع روند کاهشی قیمت مسکن

ساخت-چند-واحد-مسکن-در-کشور-نیاز-است؟-شروع-روند-کاهشی-قیمت-مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت مسکن از ابتدای سال ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

به گزارش موج رسا; مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هم اکنون آرامش در بازار مسکن ایجاد شده است، گفت: از ابتدای سال روند کاهشی ۳۵ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ در مسکن شروع شده و تا پایان سال قیمت‌ها در مناطق مختلف کشور تثبیت می‌شود.

او با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و رشد ارزش پول ملی کشور از عوامل تأثیرگذار در بهبود وضعیت بازار مسکن به شمار می‌رود، گفت: هم اکنون کاهش قیمت در برخی از مناطق و شهر‌ها مشهود شده و امیدواریم با افزایش تولید در بازار آرامش را در تمامی حوزه‌های ساخت و ساز شاهد باشیم.
 
کیان پور با اشاره به اینکه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار واحد مسکونی از طریق سیاست‌های تعادلی و تعدیلی دولت از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت و حمایت بخش خصوصی به بازار تزریق می‌شود، اظهار کرد: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی هم از طریق بخش خصوصی برای دهک‌های ۵ به بالا ساخته می‌شود که این طرح نیز می‌تواند بر بهبود روند بازار مسکن موثر باشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: نیاز کنونی بازار مسکن یک میلیون واحد مسکونی است که باید از سوی دولت و بخش خصوصی ساخته شود، بنابراین باید تمامی دستگاه‌ها با حمایت از بخش خصوصی و ارائه تسهیلات بتوانند هرچه سریع‌تر نیاز این بازار را تأمین کنند.
 
بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران، او با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سیاست‌های تشویقی از جمله معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای خود می‌تواند سرمایه گذاران و بخش خصوصی را به سمت بازار مسکن هدایت کند، گفت: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی سعی کند قیمت تمام شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را کاهش دهد تا کمبود واحد مسکونی در این بازار برطرف شود.
 
کیان پور اظهار کرد: تعدیل در عرضه و تقاضای مسکنۀ خود مهمترین عامل در بهبود وضعیت بازار مسکن است که باید دولت آن را در دستور کار خود قرار دهد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: خوشبختانه دولت تا به امروز سیاست‌ها و برنامه‌هایی را برای احیای بازار مسکن و تقویت آن در دستور کار خود قرار داده که خود عامل کاهش قیمت از ابتدای سال شده است.
 
منبع: راه دانا
 
انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر