logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۳۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

با عدم حمایت مجلس و دولت باید به حال فعلی صنعت نساجی گریه کرد/ چرا دولت از صنعت نساجی همانند خودروسازی حمایت نمی‌کند؟

با-عدم-حمایت-مجلس-و-دولت-باید-به-حال-فعلی-صنعت-نساجی-گریه-کرد-چرا-دولت-از-صنعت-نساجی-همانند-خودروسازی-حمایت-نمی‌کند؟

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: برای حال فعلی صنعت نساجی جز گریه کردن کار دیگری از دستمان بر نمی آید.

سید سجاد نباتچیان امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: اگر بخواهیم در خصوص صنعت نساجی قدیم و به ارث رسیده صحبت کنیم به نظرم دیناری ارزش ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی قدیم که قطب آن در استان اصفهان بود ماشین آلات قدیمی دارد و در صنعت امروز دیگر حرفی برای گفتن ندارد، خاطرنشان کرد:  امروز ماشین آلات جدید با سرعت 20 تا 30 برابر ماشین آلات قدیمی کار می کنند.

این صنعتگر با اشاره به اینکه ماشین آلات قدیمی صنعت نساجی به درد تولید،رقابت جهانی و صادرات نمی خورد، بیان داشت: ماشین آلات کارخانه خود من ، مربوط به 30 سال گذشته است،کار می کند اما تولیدم تنها به درد داخل می خورد و  سود مختصری دارد.

نباتچیان با بیان اینکه ماشین آلات مشابه کارخانه ما با سرعتی 10 برابر، با مصرف یک پنجم برق و یک پنجم کارگر کار می کند، تصریح کرد: وقتی از صنعت نساجی حرف می زنیم باید به کارخانجات مدرن فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهر زنجان از نظر تعداد کارخانه های نساجی اگر هم با اصفهان برابری نکند اما دارای صنایع نساجی مدرنی است.

بیشتر بخوانید

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو واحد مدرن نساجی در زنجان راه اندازی شده است،افزود: این صنایع روی صنعت نساجی زنجان را عملا سفید کرده است و می توان به آینده امیدوار بود چرا که می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

نباتچیان با اشاره به اینکه اگر قرار نباشد دولت از این صنعت حمایت کند من ماشین اتمی هم بیاورم نمی توانم رقابت کنم،افزود: سه سال پیش صادرات پوشاک ایرانی به ترکیه به دلیل ارزان بودن انرژی و کارگر انجام می شد اما دولت ترکیه با افزایش 600 درصدی گمرک روی کالاهای نساجی موجب شد تا صنعتگران نساجی این بازار را از دست بدهند.

وی گفت: فریادمان با دولتیان و کسانی که قانونگذاری می کنند این است که چرا ترکیه را رعایت می کنید به نظرم رعایت ترکیه سیاسی است و تولید کننده به آتش این رعایت می سوزد.

این صنعتگر زنجانی با بیان اینکه ضروری است دولت صنعتگران نساجی را در مقابل محصولات ترک حمایت کند،بیان داشت: امروز بازار ایرانی مملو از پوشاک ترک است که این امر موجب شده تا تولید کنندگان ایرانی عقب مانده اند.

نباتچیان با اشاره به اینکه همانگونه که دولت از صنعت خودرو حمایت می کند باید از نساجی هم حمایت کند، افزود: حمایت دولت از صنعت نساجی یک باید است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای هندوستان،چین،پاکستان و آسیای شرقی روی صنعت نساجی سرمایه گذاری مطلوبی انجام داده اند و این صنعت رو به رشد است،خاطرنشان کرد: برای حال فعلی صنعت نساجی جز گریه کردن کار دیگری از دستمان بر نمی آید.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر